تاثیر منفی تغییر رژیم غذایی و ساعت شبانه‌روز بر چربی‌های سالم

مجله سلامتی ایران / زاوی خراسان طبق نتایج مطالعات پیش بالینی ، تغییر رژیم غذایی یا تغییر ساعت شبانه روزی می تواند بر بافت چربی سالم تأثیر بگذارد.

Newswise گزارش می دهد که بافت چربی سالم به تأمین انرژی ، حمایت از رشد سلول ، محافظت از اندام ها و گرم نگه داشتن بدن کمک می کند. محققان دریافته اند که یک رژیم غذایی با کیفیت و یک رژیم متعادل (به عنوان مثال ، در چرخه فعال ما) برای حفظ چربی های سالم مهم است.

سلولهای چربی مولد که به اندازه سلولهای چربی بالغ رشد می کنند ، به سلولهای چربی سالمی تبدیل می شوند که بافت چربی ما را تشکیل می دهند و انرژی را به عنوان چربی ذخیره می کنند. محققان دریافته اند که این سلولهای تولید کننده چربی در یک چرخه 24 ساعته و با الگوی انرژی عادی ، روزانه گردش موزون دارند.

با این حال ، هنگامی که محققان یک رژیم غذایی پرچرب را معرفی کردند ، یا مصرف غذا را به زمانی تغییر دادند که موش ها خواب و بیدار بودند ، الگوی 24 ساعته تکثیر سلول های چربی از بین رفت.

دکتر جسن ، دانشیار موسسه مولکولی بیماریهای متابولیک و تحلیلی می گوید: “هنگامی که موش ها از رژیم غذایی پرچرب استفاده می کردند ، متوجه شدیم که این رژیم باعث افزایش گردش پروتوزوئید چربی می شود.” گفت: کریستین اکل-ماهان. پیشگیری از بیماریهای انسانی در دانشگاه تگزاس “و این الگوی ریتمیک را از بین برد.”

آنها یخ زدند که تغییرات 24 ساعته در گردش این سلول ها برای حفظ چربی سالم در طول زندگی بسیار مهم است.

خبر مرتبط:  دکتر صابریان سرپرست سازمان اورژانس کشور شد

با گذشت زمان ، اختلالات ریتم شبانه روزی و خوردن یک رژیم غذایی پرچرب می تواند سلول های چربی سالم را از بین ببرد و نتایج این مطالعه نشان داده است که بازگشت به حالت طبیعی دشوار است. کاهش پیش سازهای سلول چربی اجازه ایجاد سلولهای جدید چربی سالم در بافت را نمی دهد ، که در نهایت منجر به عدم ذخیره چربی و ریختن چربی اضافی به سایر اندامها مانند کبد و عضله می شود.

آکل-ماهان می گوید: “چربی در این مناطق می تواند منجر به دیابت نوع 2 و مقاومت به انسولین شود.”

دکتر هلمهولتز از این شرکت می گوید: “در یک دنیای ایده آل ، همه چرخه خواب و بیداری طبیعی را انجام می دهند و در زمان نامناسب روز غذا نمی خورند ، چه قبل از خواب و چه صبح”. الکس ریباس-لاتره گفت دانشگاه لایپزیگ ، آلمان.

وی توصیه کرد: از رژیم های غذایی پرچرب که برای از بین بردن رشد بیش از حد پروتوزوآ چربی استفاده می شود ، باید خودداری کرد. وی افزود: “تایمر 24 ساعته ای كه داریم در مورد چربی های سالم اهمیت دارد و باید تا آنجا كه می توانیم از آن محافظت كنیم.”

این مطالعه تحت عنوان “مکانیسم های سلولی و فیزیکی تحریک شبانه روزی پراکندگی سلول روزانه و انتشار بافت چربی سفید” توسط موسسه ملی بهداشت و بنیاد تحقیقات آلمان پشتیبانی شد.

محققان مرکز علوم بهداشتی تگزاس در هوستون آمریکا نتایج این تحقیق را در مجله Nature منتشر کردند.

انتهای پیام