بیگانگان قطعه ندادند، خودمان ساختیم

امیر افشین خواج فرد ، مدیرکل صنعت هوانوردی وزارت دفاع ، اعلام کرد موتورهای پیک توربوجت که قبلاً در کلاسهای مختلف در Sege ، Azharkhsh و Kausar از آنها استفاده می شده بودند نیز در یاسین نصب می شوند.

وی اظهار داشت: این موتور محلی را می توان در هواپیمای 10 تنی وزن نصب کرد.

دبیرکل صنعت هوانوردی وزارت دفاع با تشریح مراحل اولیه فعالیت های صنعت هوانوردی اظهار داشت: ما ابتدا کار روی بال ، جوشکاری هواپیما را شروع کردیم و بعد به زیر سیستم ها رفتیم و امروز توانایی ساخت موتور را داریم.

امیر خزفرد اظهار داشت: کشورهای دیگر نیز هواپیما می سازند اما موتورهای آن را از خارج وارد می کنند و وارد بخش ساخت نمی شوند.

وی با اشاره به تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران در این رابطه ، گفت: در ابتدا پس از انقلاب شرکت های خارجی هیچ بخشی به ما ندادند و صنعتگران ما با راه اندازی یک جنبش قطعات ساختمانی ، شرایط را رعایت کردند و اکنون ما به سمت ساخت قطعات و تحکیم می پردازیم. آنها توانایی ساخت موتور را دارند.

مدیر صنعت هوانوردی وزارت دفاع می گوید ما اکنون در زمینه ساخت موتور با مفهوم خود اتکا به خود متکی شده ایم:

امیر خواج فرد با اظهارنظر درباره کنسرسیوم متشکل از شرکتهای بزرگ برای ساخت چنین موتورهایی ، گفت: “حجم کار در این زمینه بسیار زیاد است و ما در 4 سال به این توانمندی رسیده ایم. این زمان قابل قبولی است.”

مدیر صنعت هوانوردی وزارت دفاع گفت: “ما فقط بر روی یک موتور کار نمی کنیم بلکه موتورهای لازم کار می کنند. در زمینه موتورهای سبک یا مینی جت ، به 100٪ اهداف خود رسیده ایم و در بخش موتورهای سنگین جاده ای را پیش رو داریم.”

خبر مرتبط:  راه شهید فخری‌زاده با قوت ادامه می‌یابد

عامر خزفرد با بیان اینکه در مورد قابلیت کنترل الکترونیکی این موتورها وجود دارد ، گفت: “در صنایع دیگر ، روند نظارت فنی عملکرد موتور الکترونیکی باعث افزایش دقت و زمان مورد نیاز می شود و در زمینه موتورهای هواپیما ، این قابلیت به مرحله ای رسیده است که اکنون ما موتور را قبول می کنیم.

مدیرکل سازمان صنعت هوانوردی دفاعی با بیان اینکه ما قادر به صادرات موتورهای هواپیما هستیم و پیشنهاداتی را دریافت کردیم ، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولیدی ما براساس نیاز ما است اما بیش از 143 شرکت و دانش بنیان مستقر در وزارت دفاع و سایر شرکتهای تابعه در این شبکه ادغام شده اند. ، و اگر نیازهای ما افزایش یابد ، مطمئناً تولید و انتشار را افزایش می دهیم.

امیر خزفرد اظهار داشت: در حال حاضر یک موتور ماهی تولید می شود که با توجه به نیاز پتانسیل افزایش گردش خون را دارد.

وی با بیان اینکه هر جنگنده از جمله کاوزر به دو موتور احتیاج دارد گفت: ما در آینده خط تولید کاوسر و خط تولید یاسین را ادامه می دهیم و در تلاش هستیم خط تولید موتور را با خط تولید هواپیما تراز کنیم.

دبیرکل صنعت هوانوردی وزارت دفاع در رابطه با موتور محلی UG گفت: “این موتور مشابه موتور بدون سرنشین RCO 170 است که در حال حاضر نسلی از فناوری موتورهای عمومی است.”

وی اظهار داشت: برای این خط تولید محصول باید مواد لازم را هماهنگ کنیم که در این راستا حرکت می کنیم.

امیر خزفرد اظهار داشت: این موتور از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار است و توانایی کار در ارتفاعات و ساکت را دارد که می تواند موتور خوبی برای پرندگان بدون سرنشین یا سرنشین باشد.

خبر مرتبط:  خرید و قیمت کیبورد مدلی (medeli)

در دقایق پایانی مصاحبه تلویزیونی با مدیر صنعت هوانوردی وزارت دفاع ، خسروی مجری این نمایش از آمادگی روسای کمیته امداد برای کمک به خانواده شش دوقلوی کرجی متولد صبح پنجشنبه خبر داد. ما تومان را به این خانواده اهدا می کنیم.