بیش‌ از ۳۰۰۰ نقطه ناامن در جاده‌های کشور/ تصادفات؛ دومین علت مرگ بعد از کرونا

نیوز’نیوزنیوز:

در حالی که تصادفات در هواپیماها یا قطارها با دقت بیشتری توسط افکار عمومی و رسانه ها دنبال می شود ، طبق آمار پزشکی ، هنوز تعداد زیادی تلفات در جاده ها وجود دارد. قانون در شش ماه اول سال 1999 ، با شیوع تاج همراه بود ، با کشته شدن 7891 نفر در حوادث رانندگی.

42 مرگ در روز در تصادفات رانندگی
اگرچه این تعداد در مقایسه با سال گذشته 15.7 درصد کاهش یافته است ، اما تعداد کشته ها 9357 نفر است ، تقسیم بر تعداد روزهای سپری شده در نیمه اول سال 1999 ، زمانی که میانگین تلفات سوانح جاده ای 42 نفر در روز بود. این آمار تکان دهنده ای است.

در همین حال ، جاده های برون شهری هنوز بیش از نیمی از مرگ و میرها را تشکیل می دهد. حدود 52242 نفر در جاده های برون شهری ، 2075 در جاده های شهری ، 533 در جاده های روستایی ، 9 در جاده های خصوصی و 32 در جاده های دیگر جان خود را از دست دادند.

در نیمه اول سال 1999 ، بیش از 146 هزار نفر در حوادث رانندگی زخمی شدند
اگر تعداد تلفات را به این آمار اضافه کنیم ، به تعداد نگران کننده تری نیز خواهیم رسید ، زیرا تعداد مجروحان حوادث رانندگی در شش ماهه نخست سال جاری به نقل از مراکز پزشکی قانونی ، 146 هزار و 610 نفر است که به طور متوسط ​​روزانه 788 نفر مجروح هستند. رانندگی در کشور!

با این حال ، علت این تصادفات قابل توجه است ، بنابراین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نجف ، سردار سید کمال هادیان فر ، سرعت ، سبقت غیر مجاز ، خستگی و خواب آلودگی را در نظر گرفت و چهار عامل اصلی این تصادفات مورد بررسی قرار نگرفت. وی به مجله سلامتی ایران گفت: 82 درصد تصادفات در شهرها و جاده ها ناشی از این چهار عامل است که به راحتی می توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

خبر مرتبط:  غربالگری کرونایی ۳۴۳ هزار مسافر ورودی به کشور

در این میان ، در برخی موارد و روشهایی که پلیس راهنمایی و رانندگی سهم خطاها را در تصادفات در نظر می گیرد ، نباید از سهم ایمنی راه در مواردی که قانون در نظر گرفته است ، غافل شد. به گفته سردار هادیان فر ، تعداد این نقاط ناامن که عمدتاً به عنوان نقاط تصادف شناخته می شوند 5300 مورد است که حدود 3200 مورد از آنها جاده های بین شهری است.

ایمن سازی 60 سایت تصادف فقط در جاده های کشور
به همین منظور با ایوب شرافتی ، معاون سرهنگ پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفتگو کردیم. وی درباره تعداد مکان های ناامن در جاده های کشور به مجله سلامتی ایران گفت: در سال 95 حدود 3500 مکان ناامن یا تصادف در جاده های کشور شناسایی و توسط پلیس راهنمایی و رانندگی پیگیری شد. نقاط مشخص شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ، حدود 1580 نقطه به عنوان نقاط ضروری و پر خطر شناسایی شده و برای اولویت قرار دادن خطر و ضرر ساخته شده است. .

وی گفت: “در حال حاضر ، بیش از 3200 سایت تصادف در جاده ها باقی مانده است.”
معاون پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در مورد معیارهای شناسایی نقاط داغ سقوط به مجله سلامتی ایران گفت: در یک دوره معین ، حدود سه سال ، تعداد مجروحان و تلفات و علت حادثه بررسی شد و اگر بیش از یک مورد بود ، به عنوان محل حادثه معرفی شد ، در آنجا علائم هشدار دهنده نصب شده بود. علاوه بر این ، برای حل این مشکل باید اقدامات مدنی انجام شود.

خبر مرتبط:  کشف ۲۰هزار عدد ماسک غیر بهداشتی در شمال پایتخت

شرافتی خواستار ریشه کن شدن نقاط حادثه خیز در جاده ها شد و خاطرنشان کرد: برای ارتقا the ایمنی حمل و نقل جاده ای که شلوغ ترین و اصلی ترین روش حمل و نقل در کشور ما و جهان است ، تأمین امنیت این عوامل در اسرع وقت ضروری است. این باید برای بزرگراه تهیه و فراهم شود.

کاهش 18 درصدی تصادفات جاده ای از اوایل سال 1999 تاکنون
معاون پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اوایل سال جاری از کاهش تصادفات رانندگی خبر داد و گفت: “آمار من مربوط به حوزه راه است و من از وضعیت شهر اطلاعی ندارم اما حدود 18٪ از تصادفات جاده ای در کشور کاهش یافته است. .

به گفته وی ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد حوادث حمل و نقل عمومی و تصادفات در این ناوگان مانند اتوبوس و تاکسی کاهش یافته است.

رقیب جدید تصادفات قتل کرونا!
سرهنگ محمد رزاقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ، مرگ و میرها را پس از تاج گذاری دومین علت اصلی مرگ در کشور خواند و به مجله سلامتی ایران گفت: “تصادفات دومین علت مرگ و میر در کشور ما است. یک تاج وجود دارد.

علل و عوامل مختلفی در تصادفات ، ایمنی وسایل نقلیه ، فرهنگ رانندگی ، سبک رانندگی ، ایمنی جاده ها و … وجود دارد.

وی با اشاره به توجه زیاد رانندگان در هنگام رانندگی خاطرنشان کرد: اما نباید از نقش جاده غافل شویم ، اگر جاده ما ایمن باشد اما رانندگان توجه کافی نداشته باشند می توانیم تا حدی از تصادفات جلوگیری کنیم و آنچه در این حادثه اتفاق افتاده با کمترین آسیب خواهد بود.

خبر مرتبط:  مرگ جوان افغانستانی در سد کشاورزی

در هفته ایمنی حمل و نقل ، اقدامات همه پرسنل امنیتی در نیروهای مختلف حمل و نقل ، از جمله هوایی ، ریلی و زمینی قابل ستایش است ، اما لازم است به همه مقامات و تصمیم گیرندگان منطقه برای بهبود ایمنی یادآوری شود. حمل و نقل نیاز به افزایش ایمنی جاده ها و اتومبیل ها دارد و نباید این امر را در فرهنگ مردم قرار داد.