علمی و پزشکی

بهترین رژیم غذایی برای کاهش فشارخون

در کنار رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، عدم استعمال دخانیات، کنترل استرس و … می تواند در پیشگیری از فشار خون موثر باشد.

به گزارش مجله سلامتی ایراندر مطالعه‌ای که اخیراً در مجله کالج تغذیه آمریکا منتشر شده است، 62 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن برای آزمایش اثربخشی رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا “کم گیاهخواری” به مدت چهار ماه استفاده کردند و به مدت چهار ماه رژیم دیگری را دنبال کردند.

نتایج این مطالعه بار دیگر تایید کرد که رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش فشار خون موثر است.

علاوه بر اثرات مثبت رژیم مدیترانه ای بر کاهش فشار خون، مطالعات انجام شده بر روی این رژیم نشان می دهد که ممکن است بر عملکرد شناختی، کاهش افسردگی، کاهش خطر ابتلا به دیابت و شاید حتی کاهش وزن تأثیر مثبت داشته باشد.

در اینجا برخی از غذاهای توصیه شده برای خوردن در رژیم غذایی مدیترانه ای آورده شده است:

* گردو
* ساردین کنسرو شده
* گیلاس
* نخود فرنگی
* جعفری (سبزیجات خوراکی)
* ماهی خال مخالی
* سوپو
* گوجه فرنگی

انتهای پیام/

خبر مرتبط:  کرونا جان ۲۲۶ بیمار دیگر را هم گرفت/شناسایی ۲۰۳۱۳ بیمار جدید از روز گذشته تا امروز