علمی و پزشکی

برنامه غذایی مفید برای مقابله با زوال عقل

متخصصان تغذیه همیشه تاکید می کنند که یک رژیم غذایی متعادل می تواند به حفظ سلامتی و بهبود عملکرد حافظه کمک کند.

به گزارش مجله سلامتی ایرانبرای این منظور، لیست نکات زیر به افراد کمک می کند تا غذاهای سالم و تغذیه مناسب را برای مبارزه با زوال عقل انتخاب کنند و به صورت روزانه یا هفتگی برای دفعات و دفعات هر رژیم غذایی تنظیم شوند.

به گزارش پچ، داشتن لیست زیر به افراد کمک می کند تا با توجه به لزوم تهیه غذای سالم در خانه، کلید و مهمترین فاکتورها را هنگام خرید غذا به خاطر بسپارند.

نکات تغذیه روزانه:
حداقل سه بار در روز غلات کامل بخورید.

کمتر از یک قاشق غذاخوری کره یا مارگارین در روز بخورید.

نکات تغذیه هفتگی:
– سبزیجات برگ سبز (حداقل شش بار در هفته)

– انواع توت ها (حداقل دو بار در هفته)

– گوشت قرمز (کمتر از چهار بار در هفته)

– ماهی (حداقل یک بار در هفته)

– مرغ (حداقل دو بار در هفته)

لوبیا (سه بار در هفته)

– بذر (حداقل پنج بار در هفته)

– غذاهای سرخ شده یا فست فود (کمتر از یک بار در هفته)

کمتر از ۲۸ گرم (معادل یک اونس) پنیر بخورید

– کمتر از پنج شیرینی در هفته بخورید

در عین حال، پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به افراد در پیروی از این دستورالعمل ها کمک کند.

انتهای پیام/

خبر مرتبط:  علائمی که نشان می‌دهد بیش از اندازه از مکمل‌های غذایی استفاده کرده‌اید