نماد سایت مجله سلامتی ایران

بررسی قیمت نرده شیشه ای تراس و معرفی پارتیشن شیشه ای حمام

پارتيشن شيشه اي می‌تواند کاربردهای زیادی در ساختمان شما داشته باشد. علاوه بر شرکت‌ها و ادارات که می‌توانند از انواع پارتیشن‌های شیشه ای تک جداره و دوجداره و هم‌چنین فریم دار و فریم لس به منظور تفکیک اتاق‌ها استفاده کنند، در منازل نیز از این سازه برای تفکیک فضای میان آشپزخانه و سالن پذیرایی و هم‌چنین تفکیک بخش‌های مورد نظر در سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شود. یکی از پرکاربردترین این مدل‌ها پارتیشن شیشه ای حمام است که در این مطلب قصد داریم در مورد آن توضیحاتی به شما ارائه کنیم. به علاوه در مورد قیمت نرده شیشه ای تراس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سازه‌های شیشه ای امروزی توضیحاتی به شما ارائه می‌دهیم.

قیمت نرده شیشه ای تراس

با توجه به این‌که نرده شیشه ای تراس در طرح‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شود، نمی‌توان یک قیمت واحد را برای آن تعیین کرد. تعیین قیمت نرده شیشه ای تراس به آگاهی از متراژ دقیق محل پروژه برای تعیین میزان شیشه‌ی مورد نیاز، هم‌چنین مشخص کردن ضخامت شیشه، انتخاب جنس آن از بین انواع جنس سکوریت، لمینت یا رنگی، نوع و تعداد یراق آلات مصرفی، هم‌چنین جنس و کیفیت آن، روکار یا توکار بودن حفاظ و سایر جزئیات لازم در اجرا و نصب آن نیاز دارد. به عنوان مثال لازم است مشخص شود که نصب نرده شیشه ای تراس به زیرسازی نیاز دارد یا نه. چون در صورت نیاز به زیرسازی هزینه‌ها افزایش خواهد یافت.

سایر هزینه‌هایی که در قیمت نرده شیشه ای تراس موثرند، شامل رنگ مورد نظر برای شیشه و مات یا شفاف بودن آن است. هم‌چنین باید هزینه‌های مربوط به حمل را نیز در نظر بگیرید. به همین دلیل سعی کنید حتما پیش از سفارش نهایی تخمینی از هزینه‌ها را از فروشندگان و متخصصین نصب دریافت کنید و آن را با بودجه‌ی مورد نظرتان مورد مقایسه قرار دهید. در این صورت می‌توانید پیش از نهایی کردن سفارش برخی ویژگی‌های سازه را تغییر دهید تا از نظر اقتصادی برایتان به صرفه باشد.

پارتیشن شیشه ای حمام

همان‌گونه که اشاره شد، پارتیشن شیشه ای حمام از سازه‌های نسبتا جدید در ساختمان‌ها به خصوص فضاهای مسکونی است. این نوع پارتیشن که جایگزین دیوارهای قدیمی پوشیده با سرامیک و کاشی شده است، علاوه بر زیبایی بیشتر و تناسب با طراحی‌های مدرن امروزی، قابلیت شستشوی راحت‌تر و موثرتری نیز دارد.

از دیگر مزایای پارتيشن شيشه اي حمام می‌توان به نورگیر بودن آن اشاره کرد که هم در زیبایی و دلباز بودن فضا تاثیر دارد و هم به دلیل استفاده از نور طبیعی، در کاهش مصرف انرژی موثر است. به علاوه شیشه به دلیل قابلیت عایقی که ارائه می‌دهد، دو مزیت را برای ما فراهم می‌کند. اولین مزیت قابلیت نگهداری گرمای فضای داخل حمام است که این مورد نیز موجب جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه‌جویی در انرژی می‌شود. مورد دوم عایق رطوبت و آب بودن است که از نفوذ آب به دیگر بخش‌های حمام جلوگیری می‌کند. به خصوص در برخی ساختمان‌های امروزی که به دلیل کم بودن متراژ ساختمان، فضای حمام و سرویس بهداشتی مشترک در نظر گرفته می‌شود و این قابلیت اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

در مورد ویژگی مقاومت در برابر آب لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که حتی فریم‌های مورد استفاده در اجرای پارتیشن شیشه ای حمام نیز در برابر بخار و رطوبت مقاوم هستند و مشکلی از بابت زنگ زدگی یا فرسودگی رایج در فضای حمام وجود نخواهد داشت.

هم‌چنین مشتریانی که با وجود تمایل به اجرای کابین شیشه ای در حمام، به دنبال حفظ حریم خصوصی به خصوص در خانواده‌های پرجمعیت هستند، می‌توانند به اجرای پارتیشن دارای شیشه های مات در حمام خود اقدام کنند و علاوه بر حفظ حریم شخصی اعضای خانواده، از مزایای زیاد این نوع پارتیشن‌ها بهره‌مند شوند.

پارتيشن شيشه اي

کوچک‌تر شدن فضای منازل امروزی موجب شده استفاده از حداکثر فضا برای ساکنین اهمیت بیشتری پیدا کند. همین امر در افزایش اقبال مردم به جایگزین کردن پارتیشن‌های شیشه ای با آجری یا چوبی شده است. در واقع پارتیشن شیشه ای بهترین گزینه برای تفکیک و جداسازی فضاهای داخلی هم در اداره‌ها و هم در منازل مسکونی است. پارتیشن‌های شیشه ای در واقع به عنوان نوعی دیوار شیشه ای عمل می‌کنند که حداکثر دید بصری و نور طبیعی را برای تمام فضای داخلی خانه فراهم می‌نماید.

بر خلاف تصور برخی افراد که فکر می‌کنند، استفاده از پارتیشن به خصوص نوع شیشه ای آن صرفا برای فضاهای اداری کاربرد دارد، هیچ محدودیتی در نصب و استفاده از پارتیشن شیشه ای در فضاهای مسکونی وجود ندارد و می‌توان از انواع پارتیشن‌ها در اتاق خواب کودکان، حمام شیشه ای، آشپزخانه، گلخانه، اتاق کار و… استفاده کرد.

پارتیشن‌های شیشه ای انواع مختلفی دارد که با توجه به کاربری و ویژگی‌های لازم برای فضای مورد نظر می‌توان از مدل مناسب استفاده کرد. پرکاربردترین انواع پارتيشن شيشه اي شامل پارتیشن تک جداره شیشه ای ، دوجداره، پارتیشن اداری شیشه ای بدون سقف، فریم لس، فریم دار، دارای شیشه‌های رنگی، مات و یا طرح دار و هم‌چنین پارتیشن ریلی یعنی دارای درب ریلی می‌باشد.

در این مطلب به معرفی یکی از جدیدترین انواع کاربردهای پارتیشن‌های شیشه ای یعنی پارتیشن شیشه ای حمام پرداختیم. به علاوه عوامل موثر بر تعیین قیمت نرده شیشه ای تراس را با هم مورد بررسی قرار دادیم که از جنس و نوع شیشه تا نوع نرده و حتی کیفیت اتصالات لازم را نیز در بر می‌گیرد.

خروج از نسخه موبایل