مجله سلامتی ایران

برای هدایت تیم MMA ایران به دنبال توافق با علیرضا استکی هستیم

سیامک خرمی: برای هدایت تیم MMA  ایران به دنبال توافق با علیرضا استکی هستیم

دبیر انجمن MMA گفت: برای هدایت تیم MMA ایران به دنبال توافق با علیرضا استکی هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری مجله سلامتی ایران، نشست خبری اولین دوره مسابقات MMA سازمان امید روزهای رزمی امروز 5 بهمن برگزار شد.

سیامک خرمی دبیر انجمن MMA در خصوص برگزاری این مسابقات اظهار داشت: انجمن MMA از ۲ سال در فدراسیون انجمن‌های‌ ورزش‌های‌ رزمی فعالیت خود را آغاز کرد. این رشته  در حال حاضر قانونی است تا  از این پس  شاهد فعالیت‌های‌ زیر زمینی نباشیم.آسیب‌های ام ام ای از فوتبال کمتر است. ساماندهی این  رشته در ۳۱ استان کشور انجام شده و برگزاری دوره‌های‌ داوری و مربیگری‌ و برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری با حضور بیش از ۸۰۰ فایتر‌ از برنامه‌های‌ آینده ما خواهد بود.

وی ادامه داد: رزمی‌کاران حرفه‌ای در نهایت وارد MMA می‌شوند‌. ما بخش آماتور را دنبال‌ می‌کنیم و وارد‌ بحث حرفه‌ای نمی‌شویم. مسابقات استعدادیابی ما در ۱۰ وزن برگزار می‌شود. قانونمند‌ کردن بر عهده انجمن است و فنی هم مربیان انجام می‌دهند.  MMA زیر نظر شورای المپیک آسیا فعالیت می‌کند و  حتی ممکن است بخش آماتور این رشته المپیکی شود. در بخش آماتور این رشته پول‌های‌ سنگین نیست و جوایز سنگین دلاری برای بخش‌ حرفه‌ای این رشته است. ما برای فعالیت تیم ملی این رشته مذاکرات خوبی با علیرضا استکی داشتیم و امیدوارم بعد از توافق از تجربیات وی استفاده کنیم.

 در ادامه این نشست خبری مهدی نوروزی رییس سازمان ONFC نیز بیان کرد: تمامی برنامه‌ها را با دریافت مجوزها آغاز کردیم.حالا که بستر رسمی شدن این رشته در داخل کشور فراهم شده است مسابقات را در کشورمان برگزار می‌کنیم. ما تصمیم داریم استعدادیابی کنیم تا در ادامه بهترین بهره را در این زمینه ببریم. تمام تلاش ما این  است که مربیان و بازیکنان ما از شرایط زیر زمینی خارج شوند سپس در لیگ مسابقه بدهند تا همه چیز بر اساس قوانین جهانی MMA آماتور و فدراسیون انجمن‌های‌ رزمی باشد.

نوروزی تاکید کرد: متاسفانه رکوردهای خیلی از ورزشکاران این رشته قبلا ثبت نشده اما حالا که همه چیز قانونی است تصمیم داریم بهترین شرایط را برای آنها فراهم کنیم. جای تاسف دارد که افراد ضعیف جامعه کشور به رشته‌های‌ رزمی رو می‌آورند اما برنامه‌ریزی شده تا این ورزشکاران جوایز‌ و حمایت‌های‌ خوبی داشته باشند. خوشبختانه حامی مالی ما همه چیز را فراهم کرده و تاکنون برای برگزاری مسابقات پولی به فدراسیون پرداخت نکردیم. در این بین یک عده ورزشکاران کشورمان را به مسابقات جهانی می‌بردند و باعث شکست آنها می‌شدند و به همین دلیل رکورد فایترهای‌ ما‌ از دست می‌رفت  اما حالا می‌خواهیم در بحث آموزش و برگزاری مسابقات با حضور بهترین‌ها‌ باشیم و نهایتا استعدادهای خوب کشور را وارد مسابقات کنیم.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

خروج از نسخه موبایل