علمی و پزشکی

برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

طبق تحقیقات جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید – در مجموع 15 دقیقه در هفته – می تواند خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی را کاهش دهد.

این مطالعه نشان می دهد که مقادیر نسبتاً کمی از فعالیت بدنی شدید هفتگی ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات جدید بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به مزایای سلامتی در افراد متمرکز است.

برای این مطالعه، محققان 71893 بزرگسال را که هیچ شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند، وارد مطالعه کردند.

محققان رابطه بین میزان و دفعات فعالیت بدنی شدید با مرگ (به هر دلیلی، بیماری قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط ​​و فعالیت بدنی شدید، فعالیت بدنی متوسط ​​را به عنوان تمرینی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اما تنفس افراد قطع نمی شود.

با این حال، فعالیت بدنی شدید احتمالاً ضربان قلب را افزایش می دهد و افراد اغلب هنگام صحبت کردن برای نفس کشیدن نیاز دارند. نمونه هایی از فعالیت بدنی شدید شامل دویدن، شنا یا دوچرخه سواری با سرعت سریع است.

محققان دریافتند که با افزایش میزان و دفعات شرکت در فعالیت بدنی شدید، خطر تمام پیامدهای نامطلوب تحت بررسی کاهش می یابد.

برای مثال، شرکت‌کنندگانی که هیچ فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، 4 درصد افزایش خطر مرگ در طی پنج سال داشتند. این خطر با کمتر از 10 دقیقه فعالیت شدید در هفته به 2 درصد و با 60 دقیقه یا بیشتر به 1 درصد کاهش یافت.

خبر مرتبط:  ۵۴۴ فوتی و ۲۴۱۷۹ ابتلای جدید کرونا در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.