بدن ما چقدر میوه و سبزی نیاز دارد؟

به گزارش شفاف ، کارشناسان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهند که مصرف پنج بار میوه و سبزیجات در روز فواید بیشتری برای سلامتی دارد.

مطالعه وی ، که در مجله Circulation به صورت آنلاین منتشر شد ، داده های سلامت و رژیم غذایی نزدیک به دو میلیون نفر را در سراسر جهان به مدت 30 سال دنبال کرد.

به گزارش دویچه وله ، نتایج زیر در افرادی که پنج وعده از این محصولات را مصرف کرده اند در مقایسه با افرادی که دو وعده میوه یا سبزیجات دو بار در روز مصرف کرده اند به دست آمده است:

– 13٪ کاهش خطر مرگ به هر دلیلی

– خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی یا سکته مغزی 12 درصد کمتر است

– 10 risk خطر مرگ در اثر سرطان کمتر است

– کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های تنفسی مانند بیماری مزمن انسدادی ریه تا 35 درصد کاهش می یابد.

نویسنده و محقق ارشد دکتر می گوید: میوه ها و سبزیجات منابع مهم مواد مغذی از جمله پتاسیم ، منیزیم ، فیبر و پلی فنول (ترکیبات گیاهی که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند) هستند ، به ویژه برای سلامت قلب و عروق. دانشکده پزشکی دانیل وانگ هاروارد آنها با خون مرتبط هستند.

در بهترین حالت ، به گفته محققان ، مردم باید دو وعده میوه و سه وعده سبزیجات در روز بخورند.

خوردن میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از سبزیجات تیره (کلم پیچ ، پالاک) و ویتامین C و بتاکاروتن (مرکبات ، توت ، هویج) هستند فواید زیادی برای سلامتی دارند. ویتامین C و بتاکاروتن آنتی اکسیدان هایی هستند که در پیشگیری از سرطان نقش دارند.

خبر مرتبط:  ایران آمادگی دریافت بیشتر واکسن از منابع مختلف را دارد

عامل دیگر این است که خوردن میوه یا سبزیجات پنج بار در روز خطر مرگ را به میزان قابل توجهی کاهش نمی دهد. دکتر وانگ تأکید می کند که اگر در یک روز میوه و سبزیجات ندارید ، می توانید روز دیگر کمی بیشتر از حد معمول غذا بخورید تا میانگین مصرف این مواد در طول هفته افزایش یابد.

برای این کار نیازی به ایجاد تغییرات اساسی در وعده های غذایی معمولی خود ندارید. به عنوان مثال ، صبحانه شما ممکن است یک کاسه غلات با مقداری بلوبری یا تخم مرغ و گوجه فرنگی ، پیاز و اسفناج باشد. وعده غذایی می تواند یک سالاد با میوه ها و سبزیجات مورد علاقه شما (شاید گریپ فروت ، فلفل قرمز ، کلم پیچ و سالاد اسفناج با برش هویج) ، یک فنجان ماست با توت فرنگی یا یک اسموتی با کلم پیچ و انبه باشد.

برای شام ، کلم بروکلی کبابی یا کدو سبز و کدو سبز بخورید. اگر مجاز نیستید در طول روز به اندازه کافی سبزیجات بخورید ، یک سالاد بزرگ برای شام با مقدار زیادی سبزیجات رنگارنگ و مقداری پروتئین مانند مرغ کبابی یا ماهی درست کنید.