این غذاها را قبل از خواب نخوریم

بسیاری از ما هنگام شام وعده های غذایی سنگین می خوریم یا روز خود را با چای یا قهوه به پایان می رسانیم ، اما اگر به نوع غذایی که در شب می خوریم توجه نکنیم ، به جای فرصتی برای آرامش و پاکسازی بدن ، می توانیم مشکلاتی داشته باشیم. به از بی خوابی و بی خوابی جدی گرفته تا بیماری های مزمن.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، کارشناسان بهداشت می گویند اگر رژیم غذایی شبانه برای مدتی اصلاح نشود ، فرد در معرض ابتلا به دیابت ، فشار خون بالا و سایر بیماری های مزمن قرار دارد.

خوردن غذا در ساعات پایانی روز به ویژه می تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار داده و خطر چاقی ، بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

به گزارش هندوستان تایمز ، متخصصان تغذیه هندی غذاهایی را پیشنهاد می کنند که برای خواب توصیه نمی شود:

غذاهای سرخ کرده

خوردن غذاهای پرکالری مانند چیپس سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده و همبرگر می تواند سیستم گوارش را کند کرده و باعث مشکلات خواب شود. با خوردن این نوع غذا ، فرد ممکن است مشکلات معده ، یبوست و سایر موارد را تجربه کند. همچنین ، مصرف غذاهای پرکالری در پایان شب می تواند مشکلات احتباس آب را ایجاد کند. این مشکل در خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی در بدن بیشتر است.

غذاهای ادویه دار

اگر شما از جمله افرادی هستید که دیر غذا می خورید ، باید از خوردن غذاهای تند خودداری کنید زیرا خوردن بیش از حد نزدیک به خواب می تواند مشکلات گوارشی ایجاد کند و باعث مشکلات گوارشی شود.

خبر مرتبط:  تکلیف سفر در تعطیلات نیمه خرداد

شکر و شیرینی

خوردن شیرینی و شیرینی به طور مکرر بعد از غذا توصیه نمی شود زیرا غذاهای غنی از قند می تواند باعث مشکلات خواب شود. خوردن شیرینی در شب نیز می تواند بر مقاومت به انسولین تأثیر بگذارد زیرا خطر دیابت را بعد از غذا افزایش می دهد و فعالیت بدنی را کاهش می دهد.

چای و قهوه

بسیاری از مردم ، به ویژه دانش آموزان ، برای بیدار ماندن چای و قهوه دیر می نوشند. اگرچه این روش ممکن است در کوتاه مدت م beثر باشد ، اما در طولانی مدت می تواند منجر به بی خوابی ، اضطراب ، کیفیت پایین خواب و غیره شود.

انتهای پیام