علمی و پزشکی

این آجیل، قند خون، کلسترول و وزن را کاهش و سلامت روده را بهبود می دهد

به گزارش Clear Report، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، از فواید آجیل در رژیم غذایی خود آگاه باشید. آجیل علاوه بر طعم لذیذ، سرشار از مواد مغذی مفید و ضروری برای حفظ سلامتی است، گردو یکی از مواد آجیلی است که می تواند به رژیم غذایی اضافه شود و به کاهش وزن کمک کند.

ارزش غذایی گردو:

گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین های A و D برای کاهش وزن موثر است. 12 تا 14 نیم گردو حدود 190 کالری به شما می دهد، اما همه کالری ها برای سلامتی مضر نیستند. در مقابل، گردو فواید زیادی مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری دارد.

کالری گردو:

هر 100 گرم گردو حاوی 645 کالری است. گردو کالری زیادی دارد اما مصرف آن باعث افزایش متابولیسم می شود و طبق بسیاری از مطالعات، انرژی جذب شده از مغزها در مقایسه با مواد مغذی آن کمتر از حد انتظار است.

تامین انرژی لازم برای بدن:

گردو می تواند با تامین انرژی مورد نیاز بدن به کاهش وزن کمک کند، بنابراین همانطور که بخش تناسب اندام می گوید، وقتی گردو می خورید، کالری دیگر را از سایر غذاها در طول روز کاهش می دهید.

بهبود سلامت قلب و روده:

سلامت معده برای کنترل وزن ضروری است. معده ناسالم خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی و سرطان را افزایش می دهد. اگر معده سالمی داشته باشید، به طور خودکار قادر خواهید بود غذا را به درستی هضم کنید و وزن خود را کنترل کنید.

کنترل اشتها:

گردو برای کنترل اشتها عالی است و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و هوس خوردن غذاهای دیگر نداشته باشید زیرا پس از مدتی خوردن گردو، بخشی از مغز به نام انسولا که در این امر نقش دارد فعال تر می شود. کنترل اشتها توسط مغز از این رو مصرف گردو منجر به کاهش وزن در افراد می شود.

سرشار از اسیدهای چرب امگا 3:

گردو حاوی مقدار زیادی چربی امگا 3 است که اگر به طور منظم و به مقدار مناسب مصرف شود، اشتها را کاهش داده و به کاهش وزن کمک می کند.

قند خون پایین:

افرادی که به طور مرتب گردو را در برنامه غذایی خود قرار می دهند به تدریج تمایل به خوردن شیرینی جات، غذاهای پرکالری، حجیم و چرب را کاهش می دهند و خطر ابتلا به دیابت و چاقی کاهش می یابد. خوردن گردو حساسیت به انسولین را افزایش می دهد.

کاهش کلسترول:

گردو سرشار از چربی های سالم است و این چربی ها باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

با مصرف گردو چربی دور شکم و پهلوها را بسوزانید:

گردو غذای مفیدی برای چربی سوزی است. گردو دارای خواص MUFA است، یعنی حاوی چربی های مفید و فاقد چربی های مضر و اشباع است. غذاهای غنی از MUFA مانند گردو و ماهی در آب کردن چربی های شکم و پهلو موثر هستند زیرا چربی های سالم با افزایش سوخت رسانی بهینه، چربی های شکم و پهلو را از بین می برند.

منبع: نمناک

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان و در این مجله سلامتی و پزشکی می توانید شاهد بررسی انواع امراض و بیماری های مختلف، شیوه ها و راهکار های درمان، روش های تشخیص بیماری باشید.