اولویت‌های پزشکی و کرونایی دولت آینده

در عین حال ، رئیس نظام پزشکی کشور با تأکید بر سه حوزه اصلی مراقبت های بهداشتی ، از جمله اقتصاد بهداشت ، ساختارهای بهداشتی و نیروی انسانی و برنامه های کمی و اختصاصی در این زمینه ها ، باید مسئله تأمین واکسن را جدی گرفته و کنترل کند. بحران تاج.

دکتر محمدرضا ظفر قندی در مصاحبه با مجله سلامتی ایران وی در مورد چالش های پیش روی بخش بهداشت و اقداماتی که دولت بعدی باید برای مقابله با این چالش ها برداشته باشد ، گفت: “باید توجه داشت که مسئله” سلامت “در انتخابات ریاست جمهوری در همه کشورها و در آیندگان مهم است. به همین ترتیب ، اگر ما نیازهای مردم را به عنوان معیار در نظر بگیریم و آرا take مردم را بر اساس این نیاز هدف قرار دهیم ، حقیقت این است كه سلامتی یكی از بالاترین درجات است ، حتی اگر خانواده ها برای رسیدن به اهداف خود تلاش كنند و مایل به مواجهه با مشکلات مالی و مشکلات بهداشتی است.

3 ضلع مثلث کیفیت ارتقا health سلامت

وی گفت: بر این اساس ، یکی از اولویت های کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام این است که در دنیا ، در بخش بهداشت ، چه بودجه ای را اختصاص داده و چه راهی را طی خواهند کرد ، برنامه های خود را اعلام می کنند. “انتظار می رود بلافاصله در برنامه های خود اعلام کنند که آنها از اظهارات و مشاغل عادی که قابل شمارش و تبدیل به کمیته عمل نیستند خودداری خواهند کرد. سه دسته پروژه ها: اقتصاد بهداشت ، ساختار بهداشت و نیروی انسانی بهداشت کدامند؟ به نظر می رسد این سه دسته سه ضلع مثلث بهبود کیفیت در زمینه مراقبت های بهداشتی مرتبط هستند. اگر روابط بهداشتی احیا و اصلاح نشود ، هرچقدر بودجه در بخش بهداشت افزایش یابد ، باز هم هدر می رود و بی اثر است ، و اگر هر دو مورد نقشی م effectiveثر نداشته باشند ، روابط آنها مقصر است. اگر از نیروی انسانی ماهر و با کیفیت در زمینه بهداشت و درمان استفاده شود و اگر از نیروی انسانی کافی و ماهر تأمین و پشتیبانی نشود ، طبیعتاً نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

چالش های اقتصاد سلامت

افزایش سهم مراقبت های بهداشتی از تولید ناخالص داخلی

جعفر قندی به تشریح شاخص های حوزه اقتصاد سلامت پرداخت و ادامه داد: در حوزه اقتصاد سلامت ، تخصیص بودجه تعیین شده توسط تولید ناخالص داخلی یا تولید ناخالص داخلی شاخصی در این زمینه است و در همه کشورهای جهان مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال ، این شاخص در حال حاضر در برخی از کشورهای اروپایی 18 درصد و در ایالات متحده 20 درصد است. به طور طبیعی ، این افزایش شاخص در کشور ما که اکنون هشت درصد است ، می تواند سطح اقتصاد سلامت را در سطح بالایی تعریف کند.

خبر مرتبط:  ۲ ابتلا به تب کریمه‌کنگو طی امسال/ خرید محصولات گوشتی تنها از مراکز مجاز

عملکرد اقتصاد سلامت ؛ افراد باید در بیماری ها بیمه شوند

وی گفت: عملکرد اقتصاد سلامت در زمینه تقویت بیمه و حمایت بیمه ای از مردم است. این بدان معناست که اگر بیمه ما به اندازه کافی کارآمد و قدرتمند باشد که بتواند پرداخت از جیب مردم را کاهش دهد ، طبیعتاً موضوع اقتصاد سلامت حمایت اساسی برای افرادی است که در صورت بیماری و بیماری به دنبال بیمه هستند ، اما پرداخت های بدون پول نیست. .

هزینه های بهداشت و درمان باید محاسبه و گزارش واقعی شود

جعفر قندی تأکید کرد: در عین حال در حوزه اقتصاد سلامت علاوه بر افزایش تولید ناخالص داخلی و حمایت کافی و قاطع از بیمه ، دسته دیگری از هزینه های بهداشت و درمان به صورت واقعی محاسبه و اعلام می شود. بر این اساس گفته می شود تعرفه واقعی برابر با هزینه است. اگر این گروه به درستی ارزیابی و حساب نشود ، طبیعتاً کیفیت خدمات بهداشتی کاهش می یابد. یک تصور غلط رایج این است که آنها فکر می کنند تعرفه ها معادل بازدید هستند. این درست نیست. حدود 9٪ تعرفه های اساسی بهداشت و سایر هزینه ها شامل دارو ، هتل های هتل ، واحدهای فناوری ، خرید تجهیزات و غیره است. اگر این هزینه ها را واقع بینانه نبینیم چه اتفاقی می افتد؟ به عنوان مثال ، اگر هزینه های واقعی هتل پیدا نشود ، کیفیت بیمارستان چه دولتی و چه خصوصی کاهش می یابد. باید امکانات رختخواب ، ملحفه ، غذا و غیره به بیماران ارائه شود ، اما مگر اینکه تعرفه های واقعی در نظر گرفته نشود ، البته اینها از نظر کیفیت ارائه نمی شوند. در مورد دارو ، تجهیزات و غیره نیز همین مسئله وجود دارد.

وی گفت: به عنوان مثال ، این می تواند در یک واحد فنی اتفاق بیفتد ؛ اجزای فنی مانند تجهیزات بیمارستانی مانند ام آر آی ، سی تی اسکن و غیره تخلیه می شوند و اگر استهلاک در م componentلفه فنی مشاهده نشود ، بعد از مدتی ، اینها دستگاه ها رنج می برند و می سوزند و نمی توانند جایگزین شوند.

2 بعد از ساختار بهداشتی ؛ تجویز پرونده و نسخه الکترونیکی توسط پزشک خانواده و سیستم ارجاع

مدیر کل نظام پزشکی با اشاره به بخش دوم بخش مراقبت های بهداشتی ، یعنی مشاور عمومی سیستم بهداشت و درمان ، گفت: “برای سالها ، برنامه های توسعه و برنامه های بودجه سالانه باید به درستی میزان ارجاع ، پزشک خانواده و سطح خدمات را در قانون بررسی کنند. “ما می بینیم که گرفته نشده است. به دلیل کمبود سیستم ارجاع و پزشک خانواده ، اگر فردی در کشور دفترچه بیمه داشته باشد ، می تواند امروز به یک پزشک ، فردا به پزشک دیگر و فردا به پزشک دیگری مراجعه کند و هر یک از این پزشکان نیز چک پزشکی می کنند- بالا ، درخواست آزمایش و غیره و طبیعتاً این مسئله هزینه های ضرب را به سیستم مراقبت های بهداشتی کشور تحمیل می کند. اکنون ، برای استفاده بهتر از اقتصاد سلامت ، ما باید یک ساختار بهداشتی مناسب داشته باشیم که یک بعد آن سیستم ارجاع ، پزشک خانواده و سطح خدمات است و بعد دیگر پرونده الکترونیکی و نسخه الکترونیکی است. یعنی اگر با این دو بعد جلو برویم ، می توان گفت که می توان از اقتصاد سلامت بهتر استفاده کرد.

خبر مرتبط:  دانستنی‌هایی درباره هوس‌های غذایی

نیروی انسانی پزشکی؛ پشتیبانی نشده

بحران های کمکی

جعفر قندی درباره حوزه نیروی انسانی سلامت نیز گفت: نیروی انسانی پزشکی یکی از استعدادهای برجسته کشور است که وارد کنکور شده و سخت ترین دوره های آموزشی را پشت سر می گذارد ، آنها باید چند سال به مناطق محروم بروند و پس از تخصص و فوق تخصص ، آنها مجبورند همان کار را انجام دهند ، و این کار بدون حمایت لازم کار عظیمی را تحمیل می کند. اخیراً ، ما شاهد یک بحران امدادگر هستیم که در آن جامعه جوان مددجو با افسردگی ها ، ناامیدی ها و مشکلات بسیاری روبرو شده است. این به این دلیل است که یک دستیار در دوره دستیاری خود حقوق می گیرد ، که واقعا ساده است و واقعاً با زندگی همخوانی ندارد. حقوق یکی از دستیاران ما ، مجرد و متاهل بود. این حدود 2.5 تا 3.5 میلیون تومان است. این اعداد چیزی نیستند که بتوانند زندگی مناسب و معقولی را برای این افراد فراهم کنند. در عین حال ، مشکلات زیادی در زمینه بیمه ، نوید محیط کار در آینده و غیره وجود دارد.

اطلاعیه مهاجرت نخبگان

وی تأکید کرد: ما نمی گوییم که کسی برای ارائه خدمات به مناطق محروم برود بلکه باید این مناطق تحت پوشش خدمات قرار گیرند اما باید از این اقدام به اندازه کافی حمایت شود. شما نمی توانید به کسی بگویید که به گوشه و کنار کشور برود ، اما ما از شما پشتیبانی نمی کنیم. اگر امکانات تشخیصی به این افراد ارائه شود ، مطمئن باشید که در مناطق محروم رقابت وجود دارد و همه از بین می روند. با این حال ، لازم است که این پشتیبانی واقعی باشد. من به عنوان یک معلم دانشگاه می گویم اگر این اتفاق نیفتد ، به مشکل برمی خوریم. در واقع ، نگرانی اصلی ما امروز مهاجرت و ترک کشور است. هنگامی که کودک آنها به مرحله پزشکی ، تخصص و خدمات به این شخص رسید ، سعی خواهد کرد به جای دیگری منتقل شود. زیرا او آینده بهتر و روشنی را برای خود ایجاد می کند.

ظفر قندی گفت: آنچه من در سازمان نظام پزشکی می بینم این است که ما هر ساله حدود 3000 برنامه خوب داریم که این مورد برای افرادی که می خواهند کشور را ترک کنند یکی از ضروریات است. البته ، ما نمی دانیم که چه تعداد از این افراد کشور را ترک می کنند ، اما این نشانه تمایل غیرعادلانه به آینده کشور است. اگر به این مجموعه پرداخته نشود ، در زمینه نیروی انسانی نیز مشکل داریم. بنابراین ، با توجه به این سه جنبه در حوزه بهداشت و درمان ، داوطلبان باید برنامه های کمی و ویژه ارائه دهند.

خبر مرتبط:  ماجرای بروز "قارچ سیاه" در مبتلایان کرونا / خودسرانه کورتون مصرف نکنید

اولویت های تاج دولت آینده

نیاز به تمرکز بر روی تولید واکسن کرونا وجود دارد

مدیر موسسه نظام پزشکی با اشاره به بحران کرونا و اقداماتی که دولت آینده باید در این زمینه انجام دهد ، گفت: از طرف دیگر ، ما در بحران کرونا هستیم و طبیعتاً اولویت بخش بهداشت در همه کشورها دو برابر شده است ” بنابراین ، برای کلاس تاج در این سه طرف لازم است. این به معنای توجه بیشتر به بودجه لازم ، ساختارهای خاص و نیروی انسانی و واکسن ها است.

جعفر قندی با بیان اینکه سطح کنترل بهداشت و واکسیناسیون باعث نجات مرگ و میر و کاهش تعداد کشورها در حال حاضر می شود ، اظهار داشت: از نظر تنظیم استانداردهای بهداشتی در کشور ما ، وضعیت مشابه کشورهای پیشرفته نیست. بنابراین می بینیم که کشورهایی مانند نیوزیلند ، استرالیا ، چین ، کره در این زمینه کارهای خوبی انجام داده اند و توانسته اند بیماری را در مقیاس وسیعی کنترل کنند. تعداد کشته شدگان در برخی از این کشورها راکد است و در برخی کشورها تعداد کشته شدگان در هفته یک کشته است. مسئله دوم واکسیناسیون است. ما باید میزان واکسیناسیون ساخته شده در کشورمان را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم. می بینیم که با بهبود شرایط واکسیناسیون ، این کشورها توانسته اند تقریباً همه مرگ و بیماری را متوقف و کنترل کنند. بنابراین ، در کشور ما ، در زمینه کنترل اجتماعی ، به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور ، امکان تعطیلی طولانی مدت یا حمایت از خانواده ها برای ماندن در خانه وجود ندارد ، ما باید بیشتر به واکسیناسیون نگاه کنیم و به زودی می توانیم با گروه های آسیب پذیر تماس بگیرید. و سپس کل جامعه را واکسینه کنید. میزان واکسیناسیون فعلی حدود دو و نیم تا سه درصد است ، که مطمئناً برای کنترل بیماری برای جمعیت کافی نیست.

برنامه سیزدهم دولت و تحول سلامت

رئیس شرکت نظام های پزشکی در پاسخ به آنچه دولت آینده باید در زمینه برنامه ریزی مراقبت های بهداشتی برنامه ریزی کند ، گفت: طرح انتقال سلامت ابعاد مختلف و بسته های مختلفی برای حمایت از بخش بهداشت دارد. به نظر من ، در زمینه اقتصاد سلامت ، پشتیبانی در قالب یک طرح تحول ارائه شده است و رشد سهم بهداشتی از تولید ناخالص داخلی در این پروژه به خوبی ثبت شده است ، با نرخ رشد حدود دو درصد ، که پیشرفت خوبی است. نظارت بر قوانین ساختار اجرایی هماهنگ نبوده و این افزایش بودجه به هدف مطلوب خود نرسیده است. البته بسیاری از این امکانات به هدر می رود مگر اینکه پول اضافی را که صرف آن کار سازنده می کنیم. علاوه بر این ، با مشکلاتی که دولت از جمله تحریم های ایالات متحده با آن روبرو است ، دیگر قادر به ادامه این حمایت نیست.

جعفر قندی تأکید کرد: اگر قرار است طرح انتقال سلامت در ابعاد حمایت اقتصادی از بخش بهداشت اجرا شود و به جای کنترل و نظارت بر آن ، باید در جای خود اجرا شود ، مطمئناً موفقیت در این زمینه ایجاد می شود.

انتهای پیام