انتظار برای وداع با دولت دوازدهم به امید باز شدن مسیر جدید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها – آناهیتا رحیمی: بزرگراه تبریز – بازرگان یکی دیگر از پروژه های ناتمام در شرق استان آذربایجان است که سالهاست با وعده های پوچ درهم شکسته و در حال حاضر با مشکلاتی از قبیل عدم صرف هزینه کافی ، تهیه مواد و سیمان دست و پنجه نرم می کند.

این آزادراه ، به عنوان شاهراه آسیایی ، از اولین تعهدات دولت ایران بود و اگر زمان به درستی تخصیص داده می شد ، سالها انتظار برای پروژه نمی ماند.

خط اصلی تجارت ، حمل بار و مسافر

در همین راستا مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان به خبرنگاران گفت آنلاین وی گفت: مسیر بازرگان روش اصلی حمل و نقل کالا و مسافر در ترکیه ، اتحادیه اروپا و منطقه قفقاز است و سالانه 15 میلیون تن و حدود 10 میلیون مسافر را جابجا می کند.

ابوالقاسم سلطانی گفت: طول کل آزادراه 254 کیلومتر است که 115 کیلومتر آن در آذربایجان شرقی است و این آزادراه 0 تا 13 کیلومتر به عنوان کمربند غربی استفاده می شود و تحت تأثیر بارهای ترافیکی است.

تجارت عمده ترین روش حمل کالا و مسافر در ترکیه ، اتحادیه اروپا و منطقه قفقاز است و سالانه بیش از 15 میلیون تن و حدود 10 میلیون مسافر را جابجا می کند.

وی ادامه داد: کشش 51 کیلومتری (قطعه 1) 13 تا 64 کیلومتری قطعه 1 (قطعه 1) با مشارکت شرکت آباد راه پارس در حال اجرا است و بخش بعدی در مرحله انتخاب سرمایه گذاران از 64 کیلومتری تا پایان پروژه و عدم قرارداد است.

پیشرفت فیزیکی قسمت 1

طبق گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی ، پیشرفت فیزیکی قطعه 1 (13 تا 64 کیلومتر) 46/18 درصد است که از کیلومتر (13 تا 46) برای توسعه عملیاتی و بهره برداری انتخاب شده است و باز با پیشرفت. 99.4٪ بدنی در دو سطح اجرا می شود.

خبر مرتبط:  می‌توانستیم گل‌های بیشتری به نیروی هوایی بزنیم - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی 24 کیلومتری (یعنی محل اتصال آزادراه در جاده صوفیان – شبستر) به طول 13 تا 37 کیلومتر 56 درصد است. دیوار بزرگ در حال کار و تبادل 31 دیوار است.

در انتظار خداحافظی از دولت دوازدهم به امید گشودن راهی جدید

سلطانی اشاره می کند که پل سینیخ وی گفت: سقف چای در حال ساخت است: پل راه آهن برای کوله پشتی و دیوارهای میانی در حال ساخت است.

وی با تأکید بر وجود مواد مورد نیاز برای تولید نیلوفر آبی و نصب کارخانه نیلوفر آبی اظهار داشت: مرحله دوم (کیلومتر 37 تا 44) محل اتصال آزادراه با بزرگراه سوفیان – مرند در منطقه است. شوردرق مهمترین قسمت گودال خاکریزها ساخته شده اند و تعویض 22 کیلومتر در مرحله حفاری این شمع است.

سلطانی افزود: طبق لیست قیمت سال 2016 ، 690 میلیارد تومان برای هر قطعه ساخت زیر 53 کیلومتر مبادله شده است ، اما به دلیل تعدیلات مربوطه و افزایش هزینه ها ، به ویژه تملك اراضی ، در هر كیلومتر 40 میلیارد تومان شارژ می شود.

بودجه پیش بینی شده 64 کیلومتر است. 4700 وی گفت: به دلیل کمبود منابع مالی ، بخش عمده ای از این پروژه به طول 35 کیلومتر در دو مرحله جهش تولید محسوب می شود.

بهره برداری از پروژه در صورت تأمین منابع مالی دولت

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی گفت: اگر دولت سهمی از منابع مالی خود را به مبلغ 350 میلیارد تومان تأمین کند ، تا پایان امسال می توان از آن استفاده کرد.

اگر دولت منابع مالی بالغ بر 350 میلیارد دلار تأمین کند ، می توان از آن تا پایان سال جاری استفاده کرد.

سلطانی ادامه داد: مشخصات فنی آزادراه باعث کاهش تصادفات و افزایش سرعت و راحتی مسافران می شود. همچنین بهره برداری از این بخش باعث افزایش ایمنی در این مسیر خواهد شد زیرا میزان زیادی از ترافیک در مسیر تبریز – مرند موجود را به خود جذب خواهد کرد.

خبر مرتبط:  مسئله شورای شهر نباید قومیتی بشود/شهردار ارومیه سریعتر انتخاب شود - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

کمبود تقسیم بدهی و ساخت سیمان

وی مشکلات اساسی در بزرگراه تبریز – بازرگان را برای مسائل بدهی تشریح کرد و گفت: همچنین مشکل معادن برای تأمین مواد و مشکل تامین سیمان وجود دارد که این یک مشکل خیرخواهانه برای زمین و منابع طبیعی است. “

رشد بسیار کم در بزرگراه تبریز-بازرگان

به همین منظور نماینده مردم تبریز ، آجرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار گفت آنلاین وی گفت: متأسفانه بزرگراه تبریز-بازرگان حداقل رشد را تجربه می کند و باید با سرمایه گذاران بخش خصوصی تکمیل شود اما عملیاتی نشده است.

در انتظار خداحافظی از دولت دوازدهم به امید گشودن راهی جدید

حجت الاسلام سید محمد رضا میر تاج الدینی ادامه داد: در حال حاضر تنها پیشرفت این پروژه حدود 7 درصد و تبریز – صوفیان و صوفیان – در منطقه مورند است.

وی کل مسیر آزادراه تبریز – مرند – بازرگان را 254 کیلومتر خواند و گفت: “هدف این پروژه تکمیل راهروهای آزادراه ملی برای حمل و نقل سریع و اتصال به اروپا و همچنین اتحادیه اروپا از طریق جمهوری آذربایجان است. و ترکیه. “

میر تاج الدینی گفت: در حال حاضر ، اتمام این پروژه تا سال 1407 به طور جدی زمان بر است و قسمت اول این پروژه از تبریز به صوفیان ، قسمت دوم از صوفیان به موراند و در نهایت از مورند به بازرگان است.

برآورد اولیه این پروژه بیش از 6000 میلیارد تومان است ، تاکنون پیشرفت عملیاتی این پروژه 7٪ است بنابراین تنها قسمت اول پروژه در شهر مورند آغاز می شود.

نمایندگان مردم تبریز ، آجرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفتند: برآورد اولیه این پروژه 6000 میلیارد تومان بود ، تاکنون این پروژه تنها 7 درصد عملیاتی است ، بنابراین فقط قسمت اول آن در شهر مرند آغاز می شود.

خبر مرتبط:  دولت سیزدهم و چگونگی اصلاح نظام توزیع کالا

عدم اشتراک اعتبار و موفقیت در جذب سرمایه گذار

وی گفت: دلیل ناتمام بودن پروژه کمبود اعتبار و عدم موفقیت در جذب سرمایه گذار است که این مسئله تا زمان دریافت وام مشکل کمبود سیمان در این پروژه را حل نمی کند.

در انتظار خداحافظی از دولت دوازدهم به امید گشودن راهی جدید

میر تاجالدینی گفت: اتمام این پروژه منوط به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت دولت است. “در ابتدای این پروژه ، 60٪ هزینه ها توسط بخش خصوصی و 40٪ توسط دولت انجام می شد ، اما اکنون آنها از 50٪ هزینه دولت و بخش خصوصی راضی هستند. رعایت روند عملیاتی باید انجام شود.

بزرگراه تبریز-بازرگان یکی از ابر پروژه ها در استان آذربایجان شرقی است که در حال حاضر با مشکلاتی از جمله کمبود مواد ، سیمان و از همه مهمتر ، بودجه ناکافی روبرو است. این پروژه ای است که اکنون برای تکمیل نیاز به توجه دولت دارد ، اما البته خداحافظی با یک دولت محتاط و امیدوار کننده و پایان ریاست جمهوری آقای روحانی ، باید در آینده منتظر تمام پروژه های ناتمام این دولت باشیم و آن این است که چرا بسیاری از شهروندان منتظرند این اتفاق بیفتد.