امتحانات‌ مدارس، سردرگمی‌ جمعی – مجله سلامتی ایران

مدارس غیردولتی در شهرهای اورنج علی رغم تأیید ستاد ملی تاج ، آزمون های حضوری را انجام می دهند.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، این روزنامه همشهری وی نوشت: “سرانجام امتحانات ترم اول دانش آموزان آغاز شد ، اما با انتشار بخشنامه های مبهم و سپس سخنرانی های نامفهوم و گاه متناقض توسط مدیر وزارت وزارت و آموزش و پرورش ؛ با بازگشایی مدارس در دوران کرونا ، این فشار بیشتری بر مخاطبان هدف وارد کرد.

اولین سناریو چه بود؟

اولین بخشنامه امتحانات ترم اول مدارس در تاریخ 20 دسامبر سال جاری منتشر شد. خسرو ساکی ، رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش در وزارت آموزش و پرورش ، در مورد دلیل تأخیر طولانی به همشهر گفت: “ما می خواهیم جهت دقیق و منسجمی را صادر کنیم ، بنابراین این تصمیم به تأخیر افتاده است. دانش آموزان به زودی درک واضح تری از نحوه انجام آزمون های خود خواهند داشت.”

2 روز پس از این گفتگو ، بخشنامه ای درباره نحوه انجام آزمایش ها در ژانویه 2016 منتشر شد. در ابتدا گفته شد: “در صورت حضور جسمی دانش آموز ، ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموز مطابق با قوانین تحصیل و مطابق با رویه های بهداشتی است.” میتواند مورد استفاده قرار گیرد. “

در مورد امتحان کلاس XI ، “ارزیابی دوره های داخلی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در سپتامبر موفق به گذراندن دوره های خاصی نشده اند و امتحانات نهایی و ارزیابی پیشرفت تحصیلی در ترم اول دوره های غیر نهایی. دانش آموزان مدارس آزاد و بزرگسال ، آموزش از راه دور ، پیشکسوتان ، هیئت آموزش عالی 4 دسامبر ، مطابق با بند 9 جلسه 977 سال 1999 و مجوز مرکز مدیریت بیماری های عفونی ، قوانین و مقررات مربوطه با رعایت کامل “اقدامات بهداشتی به صورت حضوری انجام می شود.”

تغییر دائمی بخشنامه آزمون

این بخشنامه عمومی روند تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری امتحانات را برای مدیران مناطق آموزش و پرورش استان متوقف کرد و یکی دو روز پس از آزادی ، مدیران کل آموزش و پرورش استان با رسانه ها مصاحبه کردند و نحوه برگزاری امتحانات را در استان خود توضیح دادند. . به عنوان مثال ، مسعود ثقفی ، سخنگوی آموزش و پرورش تهران به رسانه ها گفته است كه به جز استاندارد 12 ، همه امتحانات در تهران غایب است. اما یک بار دیگر ، سردرگمی مسئولان وزارت با دانش آموزان و معلمان از سخنرانی های متعدد آنها و یادداشتی به بخشنامه اصلی نشان داد که اختیارات در اختیار مدیران استانی نیست. به عنوان مثال ، رئیس مرکز سنجش و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش ، ساکی ، در تاریخ 20 دسامبر در رسانه ها اعلام کرد: “اجرای تبصره مندرج در بند” ب “این بخشنامه ، برگزاری سنجش تحصیلی درجه اول و دوم در دبستان” مناطقی که وضعیت زرد دارند پس از دریافت امکان پذیر است. “

خبر مرتبط:  انواع رایج درد و بهترین داروهای مسکن برای آنها

از سوی دیگر ، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صراحتاً این تصمیم را رد کرد: “هفته گذشته صحبت در مورد بازگشایی کلاس های اول و دوم دبستان برای دانش آموزانی که بدون رای گیری در مدارس خاص در مدارس تحصیل می کنند ، بود. بعدا امیدواریم که سال آینده به بازگشایی مدارس برویم. “بنابراین ، مدارس هنوز در آنجا نیستند و پیشنهاد حضور در کلاس های اول و دوم ابتدایی تأیید نشده است.”

خودمختاری مدارس غیردولتی در امتحانات

وقتی گروهی از معلمان و دانش آموزان مدارس غیر دولتی گفتند که امتحانات آنها شخصی است ، ابهام در آزمون ها حتی پیچیده تر شد. بسیاری از کاربران شبکه های مجازی نیاز به حضور دانش آموزان را در متن آیین نامه آزمون این مدارس و در شهرهای نارنجی ابراز کرده و گفته اند چرا مدیران مدارس غیر دولتی باید مستقل باشند و مشمول تصمیمات وزارتخانه نشوند.

در اواسط هفته گذشته ، تعداد مدارس غیردولتی که قصد شرکت در امتحانات را داشتند آنقدر زیاد بود که مسئولان آموزش و پرورش مجبور به پاسخگویی شدند. عبدالرضا فولدوند ، مدیر آموزش و پرورش تهران به ایلنا گفت: “هیچ مدرسه ای در تهران نمی خواهد شخصاً در این آزمون شرکت کند ، این یک تخلف است و ما به شدت با آن روبرو هستیم. خانواده ها نباید تحت معاینه حضوری قرار بگیرند. سلامتی برای ما مهمتر است. “

ما می خواستیم دانشجویان درس بخوانند

فولادوند گفت: “در بعضی موارد ، ما تصمیمات دقیق در حساب ها و کتاب های خود می گیریم ، اما وقتی می دانیم مشکلی در کار وجود دارد ، باید آن تصمیم را تغییر دهیم یا با عکس آن سازگار شویم.” ما خرج خواهیم کرد اکنون در یک اکوسیستم جدید هستیم و براساس آن تصمیمات آگاهانه تری می گیریم. ما سعی می کنیم تصمیمات را به تصمیمات مناسب نزدیک کنیم زیرا جمعیت هدف ما زیاد است و تصمیمات آموزش تغییر می کند. “من موافقم که ما برخی موارد را دوباره تجربه می کنیم و پرداخت هزینه های آن به عهده دانشجویان است.”

خبر مرتبط:  غنی‌سازی 20 درصد زودتر از موعد؟

وی اظهار داشت: ما در تهران اعلام كرده ایم كه این آزمون ها به صورت شخصی است تا دانش آموزان بتوانند بهتر مطالعه كنند و از طریق تبلت یا تلفن با جدیت بیشتری به دروس بپردازند. به این ترتیب دانش آموزان اذیت نمی شوند. آنها با هدف تست حضوری درس ها را خوانده اند. در هر صورت این حوادث باید ما را به هدف نزدیك كند. ما نه تنها تصمیم می گیریم ، بلکه باید به ستاد ملی کرونا اجازه دهیم تصمیماتی را که می گیریم بگیرند. “

تست های مجازی به سختی انجام می شود

اما پیچیدگی امتحانات به همین جا ختم نمی شود و هنوز موارد زیادی وجود دارد که آموزش و پرورش به آنها نپرداخته است. به عنوان مثال ، برخی از معلمان می گویند که بسیاری از دانش آموزان به دستگاه های هوشمند دسترسی ندارند و تاکنون در تلویزیون و کتابچه ها تحصیل کرده اند و اکنون در مورد امتحانات مجازی بلاتکلیف هستند. یا دانش آموزانی هستند که تلفن های همراه را با خواهر و برادر خود به اشتراک می گذارند و اکنون آزمایشات آنها هماهنگ شده است.

علی پوركزری ، معلم كلاس ششم ابتدایی می گوید: ”دانش آموز پیغامی فرستاد كه من و برادرم در كلاس نهم هر 10 ساعت در آزمون حاضر می شویم. چه کاری باید انجام دهیم؟ “این برای بسیاری دیگر از دانشجویان در مناطق نارنجی و زرد مشکلی است ، اما آیا مدیران آموزش و پرورش حتی در مورد آن فکر کرده اند؟”

پورخجری با انتقاد از اینکه چرا مسئولان آموزش و پرورش پیش بینی نکرده اند که جامعه آموزش چه امکاناتی را ایجاد می کند ، اظهار داشت: “این آزمون یک رویداد دائمی و مداوم است و همه می دانند که باید اتفاق بیفتد. پس چرا آنها به چنین مشکلاتی فکر نکردند؟ وقتی هرج و مرج کافی وجود دارد ، آنها می توانند مشکلات خود را روی زمین نشان دهند و سپس تصمیم بگیرند. چرا صبر کنیم؟ “در بسیاری از موارد ، آنها حتی تصمیم هم نمی گیرند.”

خبر مرتبط:  مسیر کسب "دانش اتم" در ایران

وی ادامه داد: “چرا مقامات وزارتخانه حاضر نیستند به مدیران استانها و مدارس اختیار انجام آزمایشات را بدهند؟ وقتی کورون به روش دیگری کار می کند ، این همه مرکزیت به چه معناست؟ دیگر درسی وجود ندارد که آنها از بالا بخواهند چه پاسخی بدهند. این کار اجرایی است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش ، 3.5 میلیون دانش آموز به دستگاه های هوشمند دسترسی ندارند ، بسیاری از آنها در مناطق تاج قرمز و نارنجی زندگی می کنند که آزمایش غیبت را انجام می دهند. دانش آموزانی که از آموزش مجازی محروم شده اند و اکنون از امتحان محروم شده اند. »

انتهای پیام