عمومی

امام زمان منجی یا امام زمان رخنه‌پوش

پیشرفت علمی و تجزیه و تحلیل تجارب تاریخی بشریت راحتی زیادی را برای وی به ارمغان آورده است ، اما واقعیت این است که او در زمینه اوقات فراغت موفقیت زیادی کسب نکرده است ، بنابراین او هر روز مجدداً به کشفیات و کشفیات خود می پردازد. ، رضایت او هنوز امکان پذیر نیست.

هاراری در اولین درس از بیست و یکمین درس های قرن بیست و یکم، از جانب نا امیدی پس از دو محاکمه یا داستان در نیویورک ، برلین ، لندن و مسکو با عناوین فاشیستی ، در سال 1938 (با جنگ جهانی دوم) و سقوط شوروی در سال 1980 با اتحادیه کمونیست ناپدید شد. اکنون لیبرالیسم با داستان سوم اختلاف دارد ، لیبرالیسم ، با همه سلطه و جهانی شدن ، با دو پدیده (Brexit) و ظهور دونالد از اتحادیه اروپا انگلیس در سال 2016 وارد مرحله جدیدی از انگلیس شده و به نقطه ای رسیده است. از ناتوانی جدی و بی ثباتی و عزت و استقلال شعارهای چشم نواز آن به شدت خرد شد و امروز با پایان تاریخ ، (1) از سر راه خود خارج شده و داستان ایده آل پاسخگوی نیازها یا نگرانی های زمان نیست. به گفته هراری ، اگر سردرگمی در تعیین هدف ، انحراف از پایان خوش آن ، فقط به این معنی است که ما اکنون به سوی نبرد نهایی بین خیر و شر می شتابیم ، مفاهیم آخرالزمانی می توانند توسط مترقیان به ناچار یک روز قبل فکر کنند ،. سپس آنها ادامه می دهند: وقتی توانایی خود در مواجهه با واقعیت را از دست می دهیم ، ذهن ما به شرایط غم انگیزی دچار می شود..(2)

خبر مرتبط:  ساعت ۱۰ صبح؛ روی پشت بام‌ها و ایوان منازل

به گفته برخی ، هراری یک مطالعه هوشمندانه و منحصر به فرد در توصیف تاریخی جهان بشریت است.(3) در این گفتار ، من به نکته ظریفی برای تأمل اشاره می کنم ، حتی اگر با همه ادعاهای آنها مطابقت نداشته باشد. تجربه بشر در تهیه الگویی برای زیست شناسی بالاتر و انسانی با موانع بزرگی روبرو شده است که تنها بخشی از آنها در معرض انسان قرار گرفته است. وقتی تمدن غرب با چنین بحران هایی روبرو نشود ، مانند تواین بی در کتاب خود ، هیچ یک از داستان های داستانی نمی توانند نیازهای اساسی انسان را برآورده کنند. تمدن در یک گیاه آزمایشیوی درباره چالش هایی که در دو زمینه خلا معنوی و توسعه ملی گرایانه با آن روبرو شده صحبت کرد. بنابراین س isال این است که ، چه امیدی زندگی را ممکن می کند؟

همانطور که مشخص شد ، هاراری ، بر اساس دیدگاه مادی گرایانه خود ، نبرد نهایی خیر و شر را یک وضعیت فاجعه بار می خواند و البته راهی دیگر برای فرار از بحران های بوجود آمده ارائه می دهد که از حوصله این مقاله خارج است. ورود مصلح؛ Orostrianism ، یهودیت ، مسیحیت و اسلام برای هزاران سال مورد حمایت قرار گرفته اند و با عظمت داده های آسمانی مستند شده اند و به راحتی قابل سال و سوال نیست.

نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد امام عصر / ناجی بر اساس اندیشه شیعه و نقش مصلح جهانی در زندگی بشر است که به طور خلاصه می تواند به شرح زیر باشد: پس از اینکه او آمد و با او و ستمگرانش جنگید ، جهانی پر از جهان می شود با خوب و عدالت ، تعارض با اهداف خوب و بد ، خوب روی صندلی می نشیند ، سعادت جهانی است ، ظلم و ستم ناپدید می شود ، بی عدالتی از بین می رود و زندگی ایده آل محققان از بین می رود یکدیگر و در ماکروسکوپ ها ، آنها همیشه به دنبال یک تمدن کامل و مطلوب هستند. داشته باشید ، ظاهر شوید. بدون شک چنین دیدگاهی برای همه امیدوارکننده و مفرح است ، اما چنین دیدگاهی یا اعتقادی نمی تواند ضعف ها یا کاستی ها را توجیه کند و یا بی عدالتی ها و نارسایی ها را در جامعه بشری جای دهد.

خبر مرتبط:  مهارتی مهم برای تفاهم واقعی با محیط و دیگران

کاهش امام زمان به شخص وسیع تری که نواقص مدیریتی افراد را توجیه کند یا اجازه دهد بی مسئولیتی فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی افراد – همانطور که برخی از مدعیان / حجتیه گفتند – بیش از هر چیز سرپوش بگذارد. ، دارای تعهد ، تلاش و لیاقت است ، و اگر نباشد ، بدون شک منجر به نشئه شدن ذهن و برهم زدن وظایف انسانی و سرانجام سرخوردگی و ناآرامی خواهد شد که با ظهور فلسفه منتظر و مصلح سازگار نیست.

* یکی از اعضای هیئت علمی م Instituteسسه علوم و فرهنگ اسلامی

منبع و پیوست ها:
بیست و یکمین درس های قرن بیست و یکم، ಜೋ یوهان نوح هراری؛ تمدن در یک گیاه آزمایشی، آرنولد تواین ب. پایان تاریخ، فرانسیس فوکویاما.
1. نظریه پایان تاریخ که توسط فرانسیس فوکویاما ارائه شده اصرار دارد که آرمان لیبرال دموکراسی عالی ترین دستاورد تاریخ بشریت است.
2. هراری ، درسهای بیست و یکم قرن بیست و یکم ، از ص.
3. صحبت های یک مالک ملک در بررسی کتاب های هراری.