افزایش ۵۰ درصدی قیمت آبمیوه و بستنی در مشهد

مجله سلامتی ایران / زاوی خراسان رئیس اتحادیه فروشندگان آب میوه ، فالود و بستنی گفت: قیمت آب میوه ، فالو و بستنی به طور متوسط ​​50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

سعید شریف زاده در گفت وگو با مجله سلامتی ایران ، در مورد افزایش قیمت میوه و تأثیر آن بر فعالیت فروشندگان میوه ، آب میوه و بستنی اظهار داشت: افزایش قیمت میوه منجر به افزایش قیمت آب میوه شده است. به عنوان مثال هویج مورد استفاده در آب فروشی ها باید بسته بندی شده و سالم باشد که 40٪ از هویج بازار گران تر است. در حالی که هویج هر کیلوگرم هویج 7000 تومان است ، هویج بسته بندی شده و سالم کیلویی 11 هزار تومان خریداری می شود. با دستور وزارت بهداشت ، اعضا ملزم به استفاده از این نوع هویج هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه هویج بسته بندی شده هویج در حال حاضر 11000 گوجه فرنگی است و هر کیلوگرم هویج حتی دو لیوان آب ندارد ، هر لیوان آب هویج برای آب فروشی ها کمتر از 15000 تومان هزینه دارد. علاوه بر این ، هزینه های جانبی مانند آب ، برق و نیروی کار نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان آب میوه ، فالود و بستنی با بیان اینکه فروش آب میوه ، فالوک و بستنی در سال جاری مربوط به افزایش قیمت است ، اظهار داشت: قیمت آب میوه ، فالود و بستنی به طور متوسط ​​50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. به عنوان مثال سال گذشته قیمت هر لیوان موز 10 هزار تومان بود اما امسال 15 هزار تومان شده است.

خبر مرتبط:  وقتی از قعر زمین آب می دزدند

شریف زاده قیمت مواد اولیه و اجاره فروشگاه ها را از دیگر عوامل افزایش قیمت این دسته از محصولات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته اجاره فروشگاه دو برابر شده است. در سال 1998 قیمت شکر هر کیلو 3000 تومن بود. در سال 1999 قیمت شکر از 4000 تومان به 6000 تومان رسید. در حال حاضر قیمت شکر 12000 تومان است.

وی با اشاره به محدودیت های منع رفت و آمد گفت: محدودیت های ترافیکی یک شبه باعث کاهش فروش و کاهش فعالیت فروشندگان آب میوه ، فریبکار و بستنی شده است. مردم غالباً عصرها و شب ها آب میوه و بستنی می خرند که این امر بر فروش ما تأثیر گذاشته است. در تابستان سال جاری ، علی رغم محدودیت های ترافیکی ، مردم خریدهای خود را انجام می دهند و تأثیر این مشکل نسبت به گذشته کمتر احساس می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آب میوه ، فالود و بستنی گفت: در دو ماه گذشته به دلیل گرمای هوا وضعیت فروش آب میوه و بستنی نسبت به سال قبل بهتر شده است. قبلاً وضعیت خیلی خوبی نداشتیم. اما به دلیل گرمای شدید امسال ، وضعیت فروش ما بهتر است.

وی در مورد تأثیر محدودیت های بیماری ویروس کرونا قلب بر این فعالیت های اتحادیه اظهار داشت: “بدتر شدن بیماری ویروس کرونا قلب و محدودیت های اعمال شده بر فعالیت های صنفی ما مانند تعطیلی یا فروش برخی از واحدهای صنفی ، خسارت بزرگی به اعضای اتحادیه و حداقل 20-30 درصد کاهش در فروش.

انتهای پیام