ورزشی

افراد دیابتی چگونه ورزش کنند؟

یکی از مهمترین مداخلات در دیابت به خصوص نوع دوم کاهش قند خون، فعالیت بدنی منظم است.

به گزارش مجله سلامتی ایران، افزایش فعالیت بدنی تنها با مصرف چند دارو می تواند موثر باشد اما با عوارض جانبی کمتری همراه باشد و ورزش منظم می تواند به تاخیر انداختن یا پیشگیری از دیابت در افراد در معرض خطر دیابت نوع 2 کمک کند و فعالیت بدنی منظم سالم است. خوردن و کنترل وزن می تواند خطر عوارض ناشی از دیابت مانند بیماری قلبی و سکته را کاهش دهد.

راهنمایان جهانی ورزش هوازی متوسط ​​تا شدید (به عنوان مثال 30 دقیقه، پنج روز در هفته) و تمرینات مقاومتی (بالا بردن وزنه دو تا سه بار در هفته) حداقل 150 دقیقه در هفته را توصیه می کنند.

بر اساس مقاله ای از ساناز کبیری، متخصص پزشکی ورزشی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی به مجله سلامتی ایران ارائه شده است: در عین حال ورزشکاران دیابتی باید ورزش را مد نظر داشته باشند، قبل از شروع برنامه ورزشی لازم است ابتدا با پزشک خود مشورت کنند.

آنها باید قبل، حین و بعد از ورزش مایعات زیادی بنوشند و قبل از ورزش سطح قند خون خود را اندازه گیری کنند و اگر قند خونشان زیر 100 است نباید ورزش کنند.

انتهای پیام/

خبر مرتبط:  فاطمه صادقی راهی مرحله گروهی شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان