استان ها

افتتاح مرکز نوآوری تخصصی صنعت خودروهای پیشرفته از تیرماه

مدیر توسعه طرح های جامع فناوری های نوین خودرویی و فناوری فضایی، معاون حمل و نقل پیشرفته علمی و فناوری رئیس جمهور از افتتاح مرکز تخصصی نوآوری در صنعت خودرو خبر داد و گفت: نمونه اولیه خودروهای برقی ارزان و مدرن، لیتیوم باتری ها”. «اطلاعات» یکی از فعالیت های این مرکز است.

دکتر در گفت وگو با مجله سلامتی ایران، شهریار زنی وی با اشاره به افتتاح مرکز نوآوری آمپ در تیرماه در دو بخش «تحقیق» و «شتاب» گفت: این مرکز اولین مرکز تخصصی توسعه فناوری های پیشرفته با همکاری مستاجر است. خصوصی، راه اندازی شد.

وی ادامه داد: چنین مراکز تخصصی در صنعت خودروسازی دولتی راه اندازی شده است، اما به صورت جزیره ای فعالیت کرده اند و این اجاره نشینی شریک یکی از تامین کنندگان مطرح صنعت خودرو محسوب می شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مرکز نوآوری زینی گفت: خدمات مرکز نوآوری اولین گام در شناسایی و استفاده از ایده های اساسی و محصولات تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان یا هسته های فناوری است که نیازمند کاتالیزور بر روی محصولات هستند. برای موفقیت در نمونه سازی و تجارت سرمایه گذاری کنید. همچنین در صورتی که شرکت دارای نمونه اولیه و آزمایشی باشد و نیاز به پشتیبانی بازرگانی و ارتقاء محصول به TRL های 6 تا 7 داشته باشد، این مرکز به آنها خدمات ارائه می دهد.

مدیر توسعه فناوری‌های نوین خودرویی و طرح جامع ستاد توسعه فناوری فضایی نبود وجود مراکز علمی فرعی، تحقیقات و توسعه و تحقیق و توسعه منسجم را یکی از کاستی‌های صنعت خودروی کشور دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از فرآیندهای مدرن و توسعه زیرساخت پلت فرم تست یکی دیگر از اشکالات است.

خبر مرتبط:  اجرایی شدن طرح طبقه‌بندی مشاغل در شرکت نفت اروندان

وی گفت: یکی از اهداف اصلی مراکز نوآوری ایجاد پل ارتباطی بین شرکت های دانش بنیان و گروه های بزرگ صنعتی است. خودروسازان نمی دانند چگونه با یک شرکت دانش بنیان برخورد کنند و هیچ مقدمه ای برای ادبیات صنعت برای شرکت های دانش بنیان وجود ندارد. نمونه آن گارانتی چند میلیاردی خودرو توسط شرکت های دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه یک شرکت دانش بنیان نوپا نمی تواند این موضوع را تضمین کند، تصریح کرد: اما مراکز نوآوری یا شتاب دهنده ها می توانند ضمانت های لازم را در اختیار خودروساز قرار دهند و ایده های خود را به خودروساز بدهند و از سوی دیگر خودروسازان یا این ایده ها. آنها برای توسعه آن محصول خرید می کنند یا با شرکت ها به اشتراک می گذارند.

جنی گفت: «رشد سریعی که در صنعت خودروسازی کشوری مانند چین مشاهده می‌شود، به دلیل حمایت ویژه این شرکت‌ها است. خودروسازان مورد حمایت و خودروسازی باید از پتانسیل خود برای محصولات تجاری و صنعتی استفاده کنند. و از طرفی نباید به واردات بی رویه قطعات تولید داخل نگاه کرد و این یکی از مشکلات در دستور کار است.

مناطق خدمات “Ampere”.

این افسر با اشاره به خدمات ارائه شده توسط مرکز نوآوری صنعت خودرو افزود: یکی از موضوعاتی که در این مرکز در حال بررسی است، ترویج سوخت‌گیری خودرو است.

به گفته وی، مرکز نوآوری که از تیرماه آغاز به کار می کند، هم اکنون با استقرار تیم های فناور شروع به کار کرده و حاضران در واحدهای فناور مرکز را دانشجویان دانشگاه های صنعتی شریف، علوم و دانشگاه های بزرگ تشکیل می دهند. دانشگاه صنعتی و صنعتی امیرکبیر.

خبر مرتبط:  باشگاه آلومینیوم و ۲ ملی‌پوش امیدش نقره‌ داغ شدند

توسعه خودروهای برقی در کشور

مدیر طرح های جامع توسعه فناوری خودروهای جدید و فناوری توسعه فضایی ستاد حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه حوزه توسعه فناوری خودروهای الکتریکی در کشور به سرعت رشد کرده است، گفت: آینده صنعت خودرو برقی است. وسایل نقلیه. جهان اتفاق افتاده است و برنامه های بسیار منسجمی برای آن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه تا سال 2050 خودروهای تولیدی بزرگ دنیا برقی خواهند بود، ادامه داد: در حال حاضر اکثر خودروسازان بزرگ دنیا نه تنها خودروهای بنزینی عرضه می کنند، بلکه پلتفرم های برقی و هیبریدی را نیز توسعه می دهند. استفاده از این خودروها در اختیار مصرف کنندگان و خریداران نهایی قرار می گیرد.

زینی افزود: همچنین در بسیاری از کشورها محدودیت های سختی برای جلوگیری از تولید CEO2 اعمال شده است و شرکت ها باید تولید این گاز را در فرآیندهای تولید خود کاهش دهند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، مرکز نوآوری “آمپ” پنجم تیرماه به طور رسمی افتتاح می شود.

انتهای پیام/

مجله سلامتی ایران

جدیدترین اخبار روز پزشکی و سلامتی ایران و جهان را در وب سایت ما هر روز منتشر و گزداوری میشود.