حوادث

اعلام ۳ بزرگراه پر تصادف پایتخت/بیشترین تصادفات فوتی در کدام مناطق است؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور گفت: روزانه 1700 تصادف در تهران به پلیس آگاهی گزارش می شود و در این تصادفات 65 تا 70 نفر مجروح می شوند. هر دو روز سه نفر در این حوادث جان خود را از دست می دهند.

به گزارش مجله سلامتی ایران، سرهنگ احسان مومنی درباره آمار و میزان تصادفات از ابتدای سال 1401 تاکنون گفت: حدود 1700 مورد تصادف توسط شهروندان به سامانه فوریت های پلیسی 110 گزارش شده و همکارانم در محل حادثه حضور دارند و به بررسی تصادفات می پردازند.

وی افزود: از این 1700 گزارش تصادف در 200 مورد نمودار خسارت ترسیم شده و حدود 60 مورد منجر به نمودار جراحت می شود.

مومنی افزود: روزانه 65 تا 70 نفر در تصادفات رانندگی در جاده های تهران مجروح می شوند و متاسفانه هر دو روز یک بار سه شهروند بر اثر بی احتیاطی و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده های تهران جان خود را از دست می دهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: امسال 44 درصد فوتی ها عابرین پیاده بوده و نیمی از تصادفات عابر پیاده در بزرگراه ها به دلیل عبور و مرور غیر مجاز آنها از بزرگراه بوده است. این افراد به جای عبور از پل های عابر پیاده، از بزرگراه ها می میرند.

وی گفت: حدود 43 درصد از رانندگان متوفی راکبان دو چرخ بوده که نیمی از تصادفات ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی و شدت تصادف بوده و این افراد در دم جان باخته اند.

خبر مرتبط:  اعزام نیروهای نظامی به مناطق سیل‌زده در آفریقای جنوبی

مومنی افزود: رانندگان خودروها و سرنشینان خودروها حدود 13 درصد از تصادفات فوتی را بیشتر در بزرگراه ها و به دلیل سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز به عهده دارند.

وی بیان کرد: منطقه 5 با 12 درصد از کل تصادفات امسال بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و پس از آن منطقه 15 و منطقه 18 قرار دارند که از بین 22 محدوده شهرداری، این سه منطقه یک سوم کشته های حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده اند. به خود اختصاص دادند.

مومنی افزود: مناطق 5، 7 و 12 بیشترین افزایش فوتی را در سال جاری داشته اند. این یک تذکر جدی است و حاکی از آن است که مسئولان شهری نسبت به اصلاحات هندسی، کشف و هوشمندسازی جاده ها به ویژه نصب دوربین های کنترل سرعت، کنترل تخلفات و چراغ قرمزهای عبور و مرور توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: تهران بزرگ در ماه های آینده با افزایش تیم های پلیس راه و برخورد با تخلفات در تلاش است تا تصادفات را در این محورها کاهش دهد.

وی گفت: تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز عامل تصادفات است. اگر رانندگان سرعت مجاز را در هر محور رعایت کنند، حتی در صورت وقوع تصادف، از شدت آن تا حد زیادی کاسته می شود، تصادف آسیب بیشتری خواهد داشت و احتمال جراحت و فوت کاهش می یابد.

46 درصد تصادفات در تهران در تاریکی رخ می دهد

مومنی در ادامه گفت: بیش از نیمی از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران در محورهای بزرگراهی رخ می دهد. بزرگراه آزادگان بیشترین سهم تصادفات را دارد و 10 درصد فوتی های تصادفات رانندگی ما در بزرگراه آزادگان است. بعد از آن بزرگراه شهید همت و بزرگراه امام علی سوم است.

خبر مرتبط:  ابراز همدردی ایران با دولت و ارتش پاکستان

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: دلایل و دلایلی وجود دارد که بزرگراه آزادگان بیشترین سهم را در متوفیان دارد. این بزرگراه 35 کیلومتر طول دارد و بزرگترین بزرگراه تهران است. بزرگراه آزادگان دارای یک جاده حاشیه ای و سه خط عبور در هر جهت می باشد. این جاده خودش یک بزرگراه جداگانه است.

وی گفت: با توجه به اینکه بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است و کامیون ها و خودروهای سنگین در آن تردد می کنند و در حاشیه شهر تهران است، جدی گرفته نمی شود.

مومنی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در دو سال گذشته کارهای مهمی انجام داده و بزرگراه آزادگان را به عنوان محدوده ترافیکی در نظر گرفته است. نیروها در منطقه تقویت شده و پلیس در حال پیگیری اصلاحات هندسی این بزرگراه است.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: توصیه پلیس این است که مسئولان بزرگراه آزادگان فعال باشند و با نصب دوربین های کنترل سرعت در خطوط تندرو و کند، به کنترل تخلفات سرعت کمک کنند. وقتی مردم در ترافیک گیر کرده اند، عجله دارند و می خواهند هر چه سریعتر به مقصد برسند. بنابراین به محض خارج شدن از ترافیک، خودرو را شتاب می دهند تا به مقصد برسند. با این سرعت و عجله در محل واژگونی خودرو تصادفی رخ می دهد.

مومنی در یک برنامه تلویزیونی گفت: 46 درصد تصادفات در تهران در شب و تاریکی رخ می دهد. درست است که جاده ها در شب خلوت ترند، اما رانندگی در شب شرایط خاصی را می طلبد.

خبر مرتبط:  سیاستگذاری‌های مرگبار برای عابران پیاده!

انتهای پیام/