از صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی غفلت نکنیم

در سال رونق تولید ، تعاونی چرم ، یک اولویت بالا برای توسعه صادرات غیرنفتی ، و با حمایت وزارت تعاون خواستار ایجاد مراکز تجاری و نمایشگاه های مخصوص صنعت چرم و کفش در کشورهای هدف شد.

علیرضا جعفری در گفت وگو با مجله سلامتی ایران ، در مورد شناسایی موانع و بازارهای هدف مواجه با صادرات مشارکتی اظهار داشت: معتقدم شناخت بازارهای صادراتی قبلاً انجام شده است. تشخیص یک چیز است ، اما عمل صادر کردن چیز دیگری است. روسیه در حال حاضر روابط تجاری و سیاسی خوبی با ایران دارد و کشور ما سال گذشته پیمان اوراسیا را تصویب کرد.

وی ادامه داد: هیچ رازی نیست که بازار روسیه بیش از 4 میلیارد کفش و کالای چرمی وارد کند. بنابراین این بازار شناخته شده است ، اما ما برای برداشتن سهم خود از واردات و بازارهای هدف روسیه چه اقداماتی انجام داده ایم؟

مراکز خرید در روسیه و کشورهای هدف ایجاد کنید

این تعاونی در بخش چرم ، شرکت در نمایشگاه های ویژه در صنعت چرم و کفش روسیه و افتتاح نمایشگاه های دائمی و فعال در روسیه برای بازاریابی مداوم ، ایجاد فدراسیون صنعت صادرات و چرم برای ایجاد یک انجمن صادرات قوی با قلب بخش خصوصی ؛ صدور مجوزها و رفع موانع و قوانین دست و پاگیر شامل استراتژی های تقویت و توسعه صادرات کشور است.

به گفته جعفری ، صندوق سرمایه گذاری بخش تعاون و حمایت وزارت تعاون از طریق بانک توسعه تعاون در دستیابی به این هدف در راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف موثر است.

خبر مرتبط:  مذاکره برای پرواز به اسپانیا، آلمان و ایتالیا +جزییات

مقام معظم رهبری بر نام سال تاجر تعاونی به عنوان “جهشی تولیدی” و با تكیه بر توسعه ظرفیت داخلی و صادرات غیرنفتی تأكید كردند: این امر اهمیت رهبری و درج آن را به نام سالهای اخیر نشان می دهد ، خصوصاً كه در جنگ اقتصادی كامل هستیم.

صادرات بدون روغن و توسعه محصولات چرمی در اولویت کشور است

وی اظهار داشت: در این حالت هر چقدر به تولیدکننده و پیشروهای آن سرویس داده شود ، به سیستم و مردم خدمات داده می شود و بی توجهی به این مشکل در سال کبیسه تولید مناسب نیست ، امروز صادرات غیرنفتی یک اولویت وصف ناپذیر است.

به گفته جعفری ، اولین اصلاحیه در قوانین غیرضروری و دست و پاگیر ارائه اولین حمایت برای افزایش صادرات غیرنفتی است و لازم است چندین تفسیر با جهات خاص در حمایت از تولید ذکر شود.

در پایان تعاونی های چرمی گفتند: امروز یکی از بزرگترین مجموعه کفش ها برند ملی و بزرگترین نماد صنعت چرم و کفش کشور است که در اختیار صندوق بازنشستگی است اما سهم کمی در حمایت از تولید داخلی و صادرات محصولات دارد. این بسیار بزرگ و ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام