علمی و پزشکی

از خواص بی نظیر مصرف آجیل‌ها چه می‌دانید؟

به گزارش شفاف ، آجیل یکی از بهترین و غنی ترین غذاهایی است که متخصصان تغذیه همیشه در مصرف آن تأکید می کنند. آجیل ها محصولات قدرتمندی هستند ، ویژگی های منحصر به فرد آنها برای حفظ سلامت بدن ضروری است.

پزشک و مشاور بهداشت ماریا هلنا مارین می گوید: “آجیل ها غنی از ریز مغذی ها هستند ، از فیبر و پروتئین گیاهی بالایی برخوردار هستند و چربی های موجود در آن برای بدن مفید است.” بسیاری از دانه ها حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای عملکرد صحیح سلول ها ضروری هستند.

این متخصص تغذیه می گوید: از آنجا که آجیل منبع اصلی اسید فولیک است ، مصرف هر روز آن می تواند اثرات استرس ، بی حالی و خستگی و PMS را کاهش دهد. مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن دانه ها سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

از آنجا که دانه ها حاوی مقادیر زیادی فیبر و چربی اشباع کم و چربی اشباع نشده هستند ، برای کاهش سطح کلسترول خون بسیار مهم هستند. به همین دلیل ، آنها را چربی های مفید می نامند.

متخصصان تغذیه می گویند مصرف روزانه آجیل باعث متعادل شدن رژیم غذایی می شود ، زیرا بسیاری از قطعات مانند گردو حاوی چربی های اشباع نشده یا غنی از یک نوع چربی اشباع نشده مانند بادام ، پسته و فندق هستند.

از طرف دیگر ، آجیل ها دارای مقدار زیادی پتاسیم هستند که رگ های خونی را تقویت کرده و فشار خون را کاهش می دهد. پتاسیم همچنین باعث کاهش کلسترول بد خون و در عین حال افزایش سطح کلسترول خوب در خون می شود. با این حال ، مصرف پتاسیم باید در حد متوسط ​​باشد.

خبر مرتبط:  ۴۰ فوتی جدید کرونا در کشور / بیشترین فوتی‌ها در اصفهان و تهران

از مشخصات منحصر به فرد قطعات چه می دانید؟

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که مصرف روزانه 6 مغز گردو به دلیل فراوانی مواد مختلف از سلول ها در فرآیند اکسیداسیون و پیری محافظت می کند. بادام سرشار از فسفر و ویتامین B2 است و نشان داده شده است که مصرف روزانه عملکرد سلولهای بدن را بهبود می بخشد. 10 بادام فقط 161 کالری دارد و حاوی 2.5 گرم کربوهیدرات قابل هضم است.

یک سوال معمول در مورد دانه ها نحوه خوردن آنها است. متخصصان تغذیه اسپانیایی تأکید می کنند که بهتر است دانه ها به صورت طبیعی و خام مصرف شوند. افزودن نمک زیاد به دانه ها منجر به افزایش سطح سدیم و فشار خون می شود. بنابراین ، نباید قطعات نمک را پرخوری کنید.