اخذ مجوز جذب ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی کشور

مجله سلامتی ایران / مرکز رئیس م instسسه آموزش استثنایی کشور گفت: در مجموعه آموزش استثنایی کشور 12 هزار نیروی انسانی کمبود داریم و مجوز لازم برای جذب این نیروها گرفته شده است.

سید جواد حسینی روز چهارشنبه 8 بهمن در جلسه ویژه شورای معاونین آموزش و پرورش در استان مرکزی گفت: اعتبارات استثنایی آموزش و پرورش در سال 1998 بالغ بر 140 میلیارد بود که امسال به 180 میلیارد رسید و در همان سال ، مذاکرات با مجلس شورای اسلامی به 250 میلیارد تومان شامل.

وی گفت: به ازای هر 5000 دانش آموز استثنایی در کشور ، نیاز به یک مرکز یادگیری ویژه وجود دارد که هم اکنون 15 مرکز در استان مرکزی دارد و باید 14 مرکز دیگر در استان ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اهمیت انقلاب اسلامی بیش از هر جنبه دیگر در واحد فرهنگی است ، گفت: ویژگی اصلی سیستم آموزش ویژه ایجاد و گسترش عدالت آموزشی و اجتماعی است. آموزش ساده ترین راه برای تحرک اجتماعی و کاهش بی عدالتی است.

حسینی گفت: به طور کلی 24 نوع مدرسه در کشور وجود دارد که خدمات آموزشی متنوعی را ارائه می دهند اما همه این مدارس یک مدرسه هستند و یک مدرسه باید به سمتی حرکت کند که بتواند همه دانش آموزان را در خود جای دهد. این مهم است.

وی با اشاره به نابرابری های دیجیتالی گفت: “این نیز یک مشکل است و اگر به آن پرداخته نشود ، شکاف دشواری برای ایجاد ایجاد می شود.” آموزش و پرورش در کرونا پاسخ خوبی داد و 70٪ دانش آموزان بالای 10 میلیون نفر از شبکه بهره مند شدند.

خبر مرتبط:  مدل سازی اطلاعات ساخت، جزئی جدایی ناپذیر در صنعت ساخت و ساز

رئیس م instسسه آموزش استثنایی کشور گفت: 30 درصد معادل 3000 نفر فاقد هرگونه ابزار آموزشی هوشمند هستند و تقریباً 2 هزار نفر نیز به این ابزار دسترسی ندارند و این می تواند به کیفیت آموزش آسیب برساند. این وضعیت به این معنی است که اگر دانش آموز وسایل را نداشته باشد ، مدرسه ای ندارد.

حسینی ادامه داد: به همین منظور این ابزارهای آموزشی در اختیار من قرار گرفت که تاکنون بیش از 170 هزار تلفن همراه و تبلت توزیع و بیش از یک و نیم میلیون وام توزیع شده است.

وی گفت: استاندار استان مرکزی متعهد شد نیمی از اعتبار دانش آموزان بی بضاعت استان مرکزی را برای خرید تجهیزات آموزشی هوشمند ، زمین 6 مدرسه استثنایی مورد نیاز استان مرکزی و پرداخت نیمی از هزینه حمل و نقل دانش آموزان استثنایی استاندار این استان تأکید کرده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس آمایش سرزمین ، 210 مدرسه استثنایی در سطح کشور برای دستیابی به کیفیت فضای آموزشی وجود دارد. استان مرکزی. یکی از این مدارس طی ماه آینده بررسی می شود.

حسینی ادامه داد: اگرچه در استان مرکزی سالن ورزشی برای دانش آموزان استثنایی وجود دارد ، اما دانش آموزان استثنایی باید از نظر جسمی بیش از دانش آموزان عادی رشد بدن داشته باشند ، باید در مدارس فراهم شود ، در این راستا 6 200 سالن ورزشی 6 متر در 6 مدرسه وجود دارد. فضا ایجاد خواهد شد

وی گفت: تجهیزات آموزشی 2628 استان برای تبدیل دانش آموزان از منابع انسانی به سرمایه انسانی به بیش از 12 میلیارد تومان وام نیاز دارد.

خبر مرتبط:  رایزنی شهرداری برای ورود موتوربرقی به تهران

حسینی ادامه داد: به زودی یکی از استثنایی ترین مراکز استان به مرکز جامع آموزش مجازی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه جابجایی دانش آموزان استثنایی یکی از نیازهای اساسی این دانش آموزان است اظهار داشت: نیمی از جابجایی دانش آموزان استثنایی در استان مرکزی از طریق آموزش و پرورش استثنایی تأمین می شود و مابقی این هزینه به منابع درون استان نیاز دارد.

رئیس م instسسه آموزش استثنایی کشور با بیان اینکه دو مرکز برای مشکلات ویژه یادگیری و یک مرکز جامع خدمات مشاوره ، توان بخشی و مربیگری برای خانواده های دانش آموزان استثنایی افتتاح می شود ، گفت: استودیوی تولید محتوای الکترونیکی و مرکز سنجش دائمی در استان مرکزی

وی گفت: تا پایان سال دو مرکز اختلالات یادگیری ویژه و دیگری مرکز مشاوره در استان مرکزی ایجاد می شود.

240،000 دانش آموز در استان مرکزی

به گزارش مجله سلامتی ایران ، بهارام حسین آبادی رئیس اداره آموزش و پرورش استان نیز در این گردهمایی اظهار داشت: 240 هزار دانش آموز و 16 هزار پرسنل در استان مرکزی فعالیت دارند. علی رغم شرایط بحرانی در سیستم آموزش و پرورش ، استان مرکزی مانند سایر استانها هیچ شکافی در آموزش و پرورش ندارد.

86٪ دانش آموزان استثنایی از شبکه Happy بهره مند می شوند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مارکاجی گفت: 1132 دانش آموز ویژه در استان وجود دارد که 807 نفر پسر و بقیه دختر هستند و 396 نیروی انسانی در این مجموعه مشغول خدمت هستند.

محمود عسگری گفت: 11 مرکز یادگیری دولتی خاص و 4 مرکز خصوصی در استان ، یک مرکز مشاوره و راهنمایی برای خانواده ها با کودکان با نیازهای ویژه ، سالن بدن سازی ، 2 استخر آب درمانی و 6 سالن ورزشی وجود دارد.

خبر مرتبط:  محدودیتی در استفاده جانبازان و معلولان از مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران وجود ندارد

وی گفت: به منظور بهره مندی از شبکه ای شاد ، 100 درصد مدیران و معلمان و 86 درصد دانش آموزان از این فضا استفاده می کنند و 164 دانش آموز فاقد تلفن هوشمند هستند. تاکنون 71 تبلت و تلفن اهدا شده است.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، روسای آموزش و پرورش استثنایی اراک ، 2 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در مناطق 1 و 2 ، مرکز سنجش ویژه ، مرکز توانبخشی و مشاوره جامع دانش آموزان با نیازهای ویژه و استودیوی تولید محتوا در اراک افتتاح شد.

50٪ این پروژه ها توسط منابع استانی و بقیه توسط سطح ملی تأمین می شود.

انتهای پیام