اختصاص ۴۰ درصد تولیدات خودروسازان به طرح‌های فروش

معاون وزیر صنعت ، معدن و صنعت وزارت صنعت ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: با وجود محدودیت ها ، تولید در صنعت خودرو امسال با موفقیت در نظر گرفته شد ، با توجه به برنامه های فروش برای تنظیم بازار ، طبق کمیته خودرو ، 60 درصد از محصولات خودروسازان اعلام کرده و تعهدات جاری و 40 درصد از برنامه های فروش را به تعویق انداختند. به اشتراک گذاشته می شود

به گزارش مجله سلامتی ایران ، مهدی صادقی نایراکی ، جدا از بازدید دیروز (سه‌شنبه) عضو کمیسیون صنعت و معدن عضو مجلس شورای اسلامی گروه صنعتی ایران خودرو.

معاون وزیر امور صنایع در وزارت سکوت با تأکید بر اینکه علی رغم محدودیت هایی که در صنعت خودرو وجود دارد ، امسال افزایش در صنعت خودروسازی وجود داشته است اظهار داشت: بهترین اقدامات در این صنعت انجام شده است. قدمهای خوبی در جهت طراحی و توسعه محصول بردارید.

وی نقش برنامه های فروش استثنایی و پیش فروش را در کنترل بازار در نظر گرفت: “طبق تصمیم کمیته خودرو باید 60٪ از تولید را به تعهدات جاری و معوق و تقسیم شده و 40٪ باقی مانده را در قالب برنامه های فروش استثنایی ، پیش فروش سالانه و مشارکت تقسیم کنیم.” تولید مورد استفاده قرار می گیرد. براساس این مصوبه از اردیبهشت امسال ، خودروسازان داخلی با پیگیری این برنامه ها و ادامه روند افزایش تولید ، برنامه های مختلف فروش جایگزینی را پیاده سازی کرده اند تا خودروسازان بتوانند مسئولیت های خود را بهتر مدیریت کنند.

صادقی نایراکی در خصوص برنامه های فروش گفت: اگرچه محدودیت های زیادی در رابطه با فروش فوری و پیش فروش از سوی تولیدکنندگان خودرو اعمال می شود ، اما برخی در جامعه خودروها را سرمایه و کالای مصرفی می دانند و همین امر باعث افزایش قیمت ها شده است. .

خبر مرتبط:  تأکید پژمان فر بر مسئولیت سازمان برنامه و بودجه در آلودگی هوا

تولید خودروهای کم مصرف با موتور 3 سیلندر

وی در ادامه به وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد تولید خودروهای کم مصرف با موتورهای سه سیلندر اشاره کرد و گفت: طراحی و تولید این موتورها برای رفع مسائل زیست محیطی و استاندارد دنبال خواهد شد. و برنامه ای دارد و بخش خصوصی سرمایه گذاری کرده است. در همین حال ، آژانس توسعه و نوسازی صنعتی ایران نیز در تلاش است تا موضوع موتور پیشنهادی ، بهینه سازی و تولید را دنبال کند تا در وسایل نقلیه موجود نصب و مورد استفاده قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت در وزارت سکوت خاطرنشان کرد: هرچه گزینه ها و امکانات رفاهی اتومبیل ها به ویژه در بخش الکترونیک بیشتر باشد ، قیمت محصولات بالاتر می رود ، ضمن اینکه تأثیر خودروهای داخلی در کلاس اقتصادی تولید می شود. چیزی به عنوان ارزان ترین خودرو در جهان وجود ندارد ، اما این خودروها در کلاس اقتصادی تولید می شوند. اگر هزینه اتومبیل های تولید شده در داخل کشور را محاسبه کنیم ، هیچ خودرویی در این بازه قیمتی در جهان وجود ندارد.

این مقام خاموش وزارتخانه از برگزاری چندین جلسه با رئیس هیئت رقابت و اعضای این شورا خبر داد و افزود: ما سعی کرده ایم با تهیه اسناد در یک فضای تعاملی ، افزایش قیمت کارخانه ها را دنبال کنیم. در عین حال ، دسترسی به صنعت خودرو ورود رایگان است. در ماه های اخیر نرخ ارز از 11000 به 22000 تومان رسیده است و سایر مواد اولیه در بورس کالا قیمت گذاری شده است.

خبر مرتبط:  بازار با کمبود نهاده مواجه است؛ وزارت کشاورزی در صدور مجوز تاخیر می کند

وی گفت: قیمت کالاهایی مانند مس ، سرب ، روی ، فولاد ، فویل ، پلیمر و پتروشیمی که با نرخ ارز روزانه در نوسان هستند ، بازده کل صنعت را به وجود آورده است. بنابراین ، تولید آن باید انعطاف پذیر باشد. اگر صنعت خودرو بخواهد قیمت محصولات تولیدی را برای مدت طولانی ثابت نگه دارد و مطابق با افزایش هزینه نهاده های تولیدی تغییر نکند ، برای خودروساز ضرر ایجاد می کند.

عقلانی سازی و تحقق قیمت خودرو؛ سیاست وزارت سکوت

صادقی نیاراکی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه منطقی و تحقق قیمت خودرو است ، تأکید کرد: “ما سعی در آزادسازی و آزادسازی قیمت خودرو نداریم و برنامه هایی را تهیه می کنیم که حاشیه بازار را مشخص می کند.” وزارت صنعت به خودروسازان اجازه می دهد تا با ضرر تولید کنند. دلیل این امر این است که اگر قیمت خودرو واقعی و معقول نباشد ، آسیب به شبکه عرضه و تولیدکننده قطعات پخش می شود و در این حالت ، اکثر اتومبیل ها نمی توانند تولید شوند.

وی اظهار داشت: در این حالت باید خودروهای دست دوم وارداتی را وارد کنیم که علاوه بر ارزشمندی بالا ، سالهاست که به عنوان سازنده خودرو در کشور آرایشگر کشور نیست و در یک مقطع در رده پانزدهم در بین تولید کنندگان خودرو قرار دارد. قیمت های جدید کارخانه اتومبیل در حال حاضر شناخته شده و به خودروسازان اطلاع داده می شود. با این حال ، قیمت ها در بازار متاثر از نوسانات اقتصادی ، بازارهای موازی ، نرخ ارز و غیره است که قیمت مناسبی نیست. اما با منطقی کردن و تحقق قیمت خودرو می توان در نوآوری و تحقیق سرمایه گذاری کرد و کیفیت خودرو را بهبود بخشید.

خبر مرتبط:  ۱۰۷ ماینر غیرمجاز در پایتخت کشف و جمع‌آوری شد

ساخت یک سکوی مشترک در دستور کار است

معاون طراحی و ساخت سکوی مشترک در دستور کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران (IDRO) و تولیدکنندگان خودرو است ، معاون وزیر صنعت وزارت سکوت خبر داد. در حال حاضر اولویت خودروساز تولید مشترک سکوها و وسایل نقلیه موجود و همچنین رها کردن سکوها و وسایل نقلیه و شرکتهای خارجی با شروع محدودیت ها است. 50 تا 60 درصد از این سکوها و وسایل نقلیه دارای قطعات تشکیل دهنده و شبکه تأمین کننده خود هستند و امروز اولویت در دستور کار است.

این افسر افزود: پس از آن خودروساز به طور مشترک ساخت نیرو محرکه ، اکسل و غیره را انجام می دهد. برای این منظور ، تقسیم کار یکی از خودروسازان را مجبور کرده است که روی گیربکس و دیگری بر روی موتور تمرکز کنند. مرحله بعدی ساخت یک سکوی مشترک است که در دستور کار قرار دارد ، از طرح اصلی گرفته تا زنجیره تأمین؛ این یک پروژه بلند مدت است که هر دو شرکت بزرگ کشور روی آن کار می کنند.

صادقی نیاراکی گفت: در شرایط سخت تحریم ها علیه کشور و مردم و در این جنگ اقتصادی نابرابر ، فعالیت خودروساز داخلی “جهاد اکبر” بود. قادر به تنظیم شرایط خود هستند.

انتهای پیام