اتوبوس خبرنگاران معاینه فنی سکو نداشت

به دنبال اظهارات خبرنگاران درباره وضعیت اتوبوس سرنگون شده در حوالی ناکده ارومیه ، رئیس اتحادیه مسافران تهران گفت: اگر این اتوبوس فاقد وضعیت و هیچگونه معاینه فنی از سکو باشد ، سازمان محیط زیست باید پاسخگو باشد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، هفته گذشته ، بعد از ظهر 2 جولای ، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا خواستار خبرنگاران شد تا وضعیت دریاچه ارومیه نزدیک ناکاده را به دلیل مشکل سیستم ترمز مشاهده کنند و دو خبرنگار جوان مجله سلامتی ایران و ایرنا جان خود را از دست دادند حادثه. پس از این حادثه دلخراش ، روزنامه نگاران اظهارات مختلفی در مورد اتوبوس و شرایط فنی آن بیان کردند ، که گاه تناقض های جدی دارند.

علی اتحادیه رئیس اتحادیه مسافران تهران در مورد این حادثه و اتوبوس مشکوک به مجله سلامتی ایران گفت: “همانطور که گفته شد ، اگر این اتوبوس وضعیت نداشته باشد ، مطمئناً معاینه فنی سکو را ندارد ، یعنی حتی اگر دارای معاینه فنی باشد. “

وی گفت: آژانس محیط زیست مجبور شد اتوبوس را از یک شرکت حمل و نقل معتبر بگیرد تا تجهیزات بیشتری برای خبرنگاران داشته باشد اما اگر قبل از رفتن راننده اتوبوس را از شرکت حمل و نقل بگیرند ، مدیر اتوبوس روی سکو قرار می گیرد “این فناوری مورد بررسی قرار گرفت و کل سیستم تأیید شد.

رئیس اتحادیه مسافران تهران ادامه داد: در برخی اظهارات ، ترمز اسکانیا معکوس خبرنگاران خالی خوانده شد و این مشکل باعث سرنگونی اتوبوس شد ، اما اتوبوس های اسکانیا شیلنگ خود را شکستند یا ترمز آنها شکسته شد. “اتفاقات دیگر تکرار نمی شود ، اما این احتمال وجود دارد که در عقب انداز (ترمز کمکی) در اتومبیل رخ دهد.

خبر مرتبط:  دلجویی فرمانده ناجا از جانباز بابلسری

وی اظهار داشت: مشکل اصلی در این زمینه کمبود زیرساخت های مناسب مانند جاده ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است ، زیرا در حال حاضر متوسط ​​عمر اتوبوس های بین شهری در ایران 10 تا 15 سال است و نه فقط تولید کنندگان داخلی بلکه اتوبوس های تولیدی. “مجلس شورای اسلامی واردات اتوبوس های دست دوم را به مدت سه سال تصویب نکرد.

انصافی اظهار داشت: از طرف دیگر جاده های کشور مشکلات زیادی دارند و ایمن نیستند. این جاده ها دارای یک چرخش غیر فنی هستند که سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را می گیرد. به عنوان مثال ، آزادراه در جاده چالوس از 25 سال گذشته در حال ساخت است ، اما هنوز به اتمام نرسیده است.

رئیس اتحادیه مسافران تهران اعلام کرد: “مشکل دیگر در زمینه نوسازی حمل و نقل عمومی این است که وقتی یک راننده اتوبوس ، مالک یا سرمایه گذار چهار میلیارد تومان هزینه دارد ، هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری در این بخش نیست و بهتر است پول در بانک سرمایه گذاری کند. بدون نگرانی در مورد تصادفات و موارد دیگر ، دولت باید ابتدا یارانه پرداخت کند. این در دولت قبلی اتفاق افتاده است که 82.5٪ آن توسط دولت تملک شده و مابقی آن سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: “در كشورهای اروپایی ، هنگام مدرن سازی ترانزیت عمومی ، پنج سال طول می كشد و ناوگان آنها هر 5 سال نو می شود ، اما در ایران چنین نیست ، اما آنها حتی سهمی از حمل و نقل عمومی را نیز ارائه نمی دهند.” اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

خبر مرتبط:  وجود ۴۰۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

انتهای پیام