اتصال متروی اسلامشهر به تهران

شهردار تهران ایجاد خطوط انشعاب کوچک در انتهای مسیرهای مترو را یکی از راه های افزایش بهره وری اعلام کرد.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، پیروج حناچی عصر امروز در افتتاحیه ترمینال مترو آزادگان و توسعه خط 3 مترو گفت ، اهداکنندگان در حال ساخت بیمارستان به عنوان یک مرکز پزشکی کودکان در منطقه 18 هستند و توسعه جنوبی خط 3 خدمات را افزایش می دهد. یکی ، زیرا اگر باید منتظر سوابق و پروژه های بالادستی می ماندیم ، باید صبر می کردیم تا خط 11 ساخته شود ، اما اکنون یک میانبر با انشعاب خط 3 وجود دارد. مترو 18 ایجاد شده است تا سریعتر به منطقه برسد.

وی افزود: اتصال مترو به مترو اسلام آباد و اتصال آن به بیمارستان به پیشرفت حمل و نقل عمومی بسیار کمک می کند. اگرچه نمی توان با یک ترمینال عکس گرفت اما مشکل اساسی این است که ترمینال ها می توانند کیفیت سیستم خدمات را بسیار تحت تأثیر قرار دهند.

مقایسه مترو تهران با لندن انصاف نیست زیرا مترو لندن 100 سال قدمت دارد اما مترو تهران تنها 20 سال قدمت دارد و ما تلاش می کنیم با سرعت بالا حرکت کنیم ، وی اظهار داشت: فرصت های زیادی را از دست داده ایم. خصوصاً در فاصله سالهای 1984 تا 1992 که منابع کشور به وفور یافت می شد و توسعه امکان پذیر بود ، شتاب مترو باید افزایش می یافت.

یکی از راه های افزایش بهره وری ایجاد شعبه در انتهای خط مترو است که در دنیا معمولاً ایجاد خطوط کوتاه برای سرویس بهتر در انتهای خطوط متداول است: مناطق شهری که با این روش فراموش شده اند به مرکز شهر برمی گردند.

خبر مرتبط:  دستگیریِ ۱۷۹ نفر در عملیات مقابله با قاچاق انسان در آمریکا

حناچی با اشاره به توسعه کلانشهرها گفت: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک اتصال مترو به شهرهای اقماری در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه روزانه میلیون ها نفر از مترو و اتوبوس استفاده می کنند و بنابراین حمل و نقل عمومی در کلانشهرها یک امر حاکمیتی است ، ادامه داد: “به نظر می رسد دولت ممکن است بخواهد از مسئولیت مترو جلوگیری کند.” و از آنجا که مجمع مترو تغییر کرده و به همه شهرداریها رسیده است ، سهم دولت کاهش یافته است ، اما ما در تلاش هستیم تا حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم.

انتهای پیام