آیا گیاه‌خواری ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد؟

نیوز’نیوزنیوز:

طبق وب سایت سلامت ملی هند ، مردم دلایل مختلفی برای گیاه خواری دارند. برخی از افراد به دلیل اهمیت حیوانات به رژیم غذایی گیاهی روی می آورند و برخی دیگر به دلیل سلامتی ، میوه ها ، سبزیجات ، کلسترول و کلسترول برای قلب کم و مفید هستند. رژیم گیاهخواری خطر ابتلا به بیماری های عمده قلبی و سرطان را کاهش می دهد ، همچنین باعث افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن می شود. همچنین پیشنهاد شده است که یک رژیم غذایی گیاهی برنامه ریزی شده ، نیازهای غذایی افراد در هر سنی را برآورده می کند.

در مقایسه با گوشتخواران ، گیاه خواران چربی اشباع ، کلسترول و ویتامین C و E کمتری دارند. این افراد فیبر غذایی ، اسیدفولیک ، پتاسیم ، منیزیم و مواد شیمیایی مانند کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها را که کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهند ، فشار خون را کاهش می دهند و شاخص توده بدن (BMI) بیشتری مصرف می کنند ، همه در معرض خطر یا بیماری مزمن هستند. طول عمر بسیار زیاد است. در این گزارش به انجمن رژیم های غذایی آمریکا اشاره شده است که بیان می کند انواع غذاهای گیاهی ، از جمله انواع غذاهای گیاهی یا غذاهای گیاهی ، مغذی هستند و چندین مزایای سلامتی در پیشگیری و درمان برخی بیماری ها دارند.

فواید گیاهخواری

رژیم گیاهخواری از نظر غذایی بهتر از سایر مواد غذایی است زیرا گیاهان حاوی مواد مغذی طبیعی مورد نیاز بدن هستند. رعایت رژیم غذایی وگان با شیوع کمتری از بیماری و ایسکمی همراه است ، فشار خون را کاهش می دهد ، خطر کلی سرطان و بیماری های مزمن را کاهش می دهد. چنین رژیمی با کمک کتابهای آشپزی و برنامه های رژیم گیاهخواری که توسط متخصصان تغذیه و کتابهای آشپزی ارائه می شود ، سلامتی بیشتر را بدون تغییر در طعم غذا افزایش می دهد.

ارتقا یک محیط طبیعی تر

وقتی فردی رژیم گیاهخواری را انتخاب می کند ، کمک زیادی به محیط می کند. حیوانات به دلیل تقاضای زیاد گوشت بی رحم هستند. شرایط زندگی وحشتناک ، تزریق هورمونی برای رشد سریع و از دست دادن منابع در مراقبت از حیوانات. برخی از موادی که برای تهیه غذاهای غیر گیاهی استفاده می شود. به گفته بی بی سی ، اگر همه جهان گیاهخوار بود ، تأثیرات تغییرات آب و هوایی می تواند تا حدی جبران شود.

خبر مرتبط:  نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه تهران با توجه به محدودیت‌های کرونایی

اگرچه همه افراد در جهان نیازی به وگان بودن ندارند ، اما تأیید این نکته ضروری است که یک رژیم وگان مواد مغذی را برای یک رژیم متعادل فراهم می کند. گوشتخواران همچنین با کاهش تقاضای گوشت و کاهش مصرف از محیط زیست حمایت می کنند. رژیم گیاهخواری مزایای بسیاری برای ذهن و بدن فراهم می کند و بسیاری از افراد مشهور امروزه سبک زندگی وگان را تأیید می کنند.

مضرات رژیم وگان

انتخاب رژیم گیاهخواری راهی عالی برای داشتن انرژی بیشتر و سلامتی بهتر است. با داشتن بسیاری از مواد مغذی سالم ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم ، می توانید فشار خون را کاهش دهید ، اندام لاغرتر شوید و خطر حملات قلبی و سایر بیماری ها را کاهش دهید. با این حال ، گیاه خواری می تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

افسردگی و اضطراب

تحقیقات در مورد رژیم غذایی وگان و سلامت روان نشان داده است که گیاهخواران 28٪ بیشتر دچار حملات اضطرابی و اختلالات و 18٪ بیشتر افسردگی را تجربه می کنند. متأسفانه ، هیچ دلیل دقیقی برای این حالت روحی شناسایی نشده است. بدون استدلال محکم در این باره ، گیاهخواری تا زمانی که تحقیقات بیشتری انجام نشود هنوز یک رژیم غذایی سالم است.

برداشت دیگران از وگانیسم

گیاهخواران ممکن است در موقعیت های اجتماعی بیش از رژیم های دیگر احساس خطر ، ناراحتی یا ناراحتی کنند. برای افرادی که گوشت می خورند ، یافتن غذاهایی که نیاز گیاهخواری را برآورده کنند آسان نیست.

کمبود ویتامین

سبزیجات ، آجیل ها و سایر غذاهای وگان حاوی مواد مغذی کافی هستند که بدن برای عملکرد در بالاترین سطح به آنها نیاز دارد. با این حال ، وقتی گوشت ، غذاهای دریایی و لبنیات را از رژیم غذایی خود حذف می کنید ، ید ، روی و ویتامین B12 دریافت نمی کنید. بدون این مواد مغذی نیز به بیماری تیروئید ، خستگی ، اسهال ، از دست دادن طعم و بو و آسیب عصبی مبتلا خواهید شد. البته یافتن غذاهایی که بتوانند جایگزین این ریز مغذی ها شوند و ترکیب آنها در رژیم غذایی می تواند به تعادل آن کمک کند.

خبر مرتبط:  آمار کرونا در ایران، ۱۶ آبان ۹۹/ شناسایی ۸۸۶۴ بیمار و ۴۲۴ فوتی جدید

تأثیر رژیم وگان بر مغز

مطالعات مختلف نشان داده است که سطح کراتین در گیاه خواران کم است و کراتین برای عملکرد مغز ضروری است ، اما کراتین به عنوان یک آمینو اسید ناخواسته شناخته شده است ، به این معنی که بدن ما قادر به تولید آن با سایر اسیدهای آمینه است. گوشت ، مرغ و ماهی منابع اصلی کراتین هستند ، بنابراین تعجب آور نیست که وگان ها سطح کراتین کمتری نسبت به گوشتخواران دارند.

در حقیقت ، گیاهخواران کمتر از گوشتخواران به زوال عقل مبتلا می شوند. حال ، این ممکن است به طور مستقیم با مقدار محصولات حیوانی آنها بخورند یا نمی خورند. به عنوان مثال ، ممکن است به دلیل خوردن بیش از حد سبزیجات یا حبوبات باشد. یا گیاهخواران از نظر آماری بیشتر تمایل به ورزش دارند و کمتر سیگار می کشند یا به دلیل سایر عوامل سبک زندگی است. البته توجه داشته باشید که برای اثبات این موضوع به تحقیقات بیشتری نیاز است.

تأثیر رژیم وگان بر عفونت Kovid-19

از آنجا که هیچ کس به طور قطعی نمی داند ویروس کرونا که تحت عنوان Covid-19 شناخته می شود ، بر افرادی که رژیم های مختلف دارند تأثیر می گذارد ، رژیم های مختلف ممکن است در جلوگیری از بیماری موثر نباشند. محققان در حال حاضر اطلاعات تغذیه ای افراد مبتلا به Covid-19 را بررسی نمی کنند زیرا افراد در بیمارستان ها از وضعیت خوبی برای درمان با رژیم غذایی خاص برخوردار نیستند و نتایج در حال ارزیابی هستند.

پزشکان اکنون در تلاشند جان بیماران را نجات دهند و هیچ نظرسنجی در مورد رژیم غذایی آنها و چگونگی تأثیر آن بر وضعیت فعلی آنها انجام نمی دهند. هنگامی که اپیدمی کنترل شود ، ممکن است زمان مطالعه برنامه های رژیم غذایی و چگونگی تأثیر آنها بر بقای افراد از Kovid-19 وجود داشته باشد ، اما اکنون زمان آن نیست.

لازم به ذکر است که اگرچه رژیم گیاهخواری و محبوب ترین رژیم گیاهخواری (گیاهخواری کامل) عاملی برای بقای بیماری است ، اما قطعاً یک عامل جزئی است. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد رژیم گیاهخواری از بیمار شدن افراد جلوگیری می کند.

عادات غذایی اکثر مردم عمدتاً تحت تأثیر فرهنگ و کشوری است که در آن رشد کرده اند. بنابراین ، یک فرد در بیشتر موارد از بدو تولد به احتمال زیاد گیاهخوار یا گوشتخوار می شود. با این حال ، با محبوبیت روزافزون گیاهخواری ، بسیاری از مردم به دلیل انتخاب خود گیاهخوار می شوند. در اینجا لیستی از 5 کشور برتر با بیشترین درصد گیاهخواران آورده شده است:

خبر مرتبط:  تهران در شرایط ناپایدار کرونایی/ راه اندازی ۶۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون

آلمان

آلمان ، یکی از اعضای برجسته اتحادیه اروپا ، حدود 9٪ از جمعیت خود را در بخش گیاهخواری تشکیل می دهد. برای کشوری مانند آلمان ، مسلماً فرهنگ انگیزه ای برای روی آوردن به گیاهخواری نیست ، اما تأثیر آن بر حیوانات ، محیط و سلامتی عواملی است که روند گیاه خواری را تقویت می کند. بنابراین این فرهنگ در شهرهای برلین و مونیخ برجسته است.

ایتالیا

ایتالیا همیشه یکی از اولین کشورهای اروپایی بوده که رویکرد مثبتی به گیاهخواری داشته و بیشترین جمعیت گیاهخواری را در کشورهای اروپایی دارد ، 10٪ از جمعیت این کشور که بالاترین میزان در کل جهان غرب است. به نظر می رسد میل به رفاه حیوانات دلیل اصلی آن ، همراه با مزایای سلامتی مرتبط با این رژیم غذایی است که باعث شده بسیاری از افراد وگان شوند. در حقیقت ، برخی از شهرهای ایتالیا در کاهش مصرف گوشت خود موفق نیستند ، اگرچه کاملاً موفق نیستند ، اما تحصیلات یا آگاهی آنها از بهداشت و مسائل زیست محیطی با استفاده از رژیم وگان تقویت می شود. این امر منجر به ایجاد چندین رستوران وگان شده است.

تایوان

تقریباً 12٪ از جمعیت کشور آسیا رژیم سخت گیاهخواری را دنبال می کنند. گیاهخواری بودایی یکی از اصلی ترین مروجین گیاهخواری در تایوان است. این امر ممنوعیت گوشت و قوانین سختگیرانه برچسب گذاری مواد غذایی را تحت فشار قرار داده است ، بنابراین تایوان اولین کشوری است که در لیست گیاهخواران قرار دارد و بخشی از فرهنگ این کشور است ، اما از مزایای بهداشت غرب نیست.

هند

بدون شک ، هند اولین کشوری است که در مورد گیاهخواری مورد توجه قرار می گیرد و به درستی چنین است. ممکن است بعضی از ما تصور کنیم که همه در هند گیاهخوار هستند اما این درست نیست. تقریباً 38٪ از جمعیت هند گیاهخوار هستند و دلیل اصلی این تعداد زیاد فرهنگ و آیین هندو در سراسر کشور است.