اجتماعی

آغاز به کار بسته تحولی مدرسه خوانا از فردا

معاون وزیر آموزش ابتدایی از راه اندازی یک بسته انتقال ملموس و ارتقا سطح مهارتهای درجه دوم با رویکرد جامع متشکل از سه عنصر اساسی مهارتهای زندگی “مسئولیت ، شجاعت و صافی” به عنوان اهداف اصلی این پروژه خبر داد. .

به گزارش مجله سلامتی ایران ، رضوان حکیم جید ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، در مصاحبه با شبکه آموزش گفت: اولین قدم در اجرای بسته انتقال قابل خواندن برای معلمان 5٪ مدارس کشور از فردا ، اول دسامبر آغاز می شود.

وی با تشریح دلایل انتخاب این طرح و تبیین اهداف بسته تحول مدارس قابل خواندن ، اظهار داشت: به منظور اجرای سابقه تحول اساسی ، هر واحد آموزشی نمایندگان چالش بزرگی را در نظر گرفتند و راه حل ارائه دادند. . در دوره ابتدایی ، ما یک بسته سازگاری قابل خواندن را در مدرسه ابتدایی انتخاب کردیم زیرا بهترین زمان برای یادگیری و آموزش موثر چهار مهارت زبان و زندگی ، اوایل کودکی و دبستان است که نگرانی های اساسی را برطرف می کند و آنها را برطرف می کند. آموزش مهارتهای اساسی خواندن ، نوشتن و آداب و معاشرت چیست ، ما می توانیم اجرای یکی از برنامه های تغییر اساسی مدارس را ببینیم.

وی گفت: بسته تحول خواندنی ترکیبی از مهارت خواندن ، نوشتن و آداب و معاشرت است. از آنجا که در دوره ابتدایی ، نتایج آزمونهای بین المللی مروارید متأسفانه مهارت خواندن و درک دانش آموزان در سطح مطلوبی نیست و در عین حال ، تغییر در ساختار سیستم آموزشی باعث شده است که آنها به مهارت خواندن توجه کنند و کمتر بنویسند ؛ بنابراین ، نگرانی ها در مورد سطح سواد ، مهارت خواندن و نوشتن و آداب و معاشرت در دوره ابتدایی به عنوان محور شکل گیری شخصیت دانش آموزان وجود دارد. بنابراین ، ما یک بسته توسعه قابل خواندن ارائه کرده ایم که هدف آن پرداختن به موضوعات مربوط به مهارت های خواندن و نوشتن و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی است و هدف ما این است که ابتدا معلمان را آموزش دهیم و سپس پروژه را در جامعه هدف ، که دانش آموزان هستند ، پیاده کنیم. بیایید به این چالش بپردازیم.

خبر مرتبط:  اظهارات طراح واکسن "کووپارس" درباره واریانت "اُمیکرون" کرونا

هاكیم جید در مورد زمان اجرای این پروژه و نحوه انتخاب جامعه هدف گفت: با توجه به اینکه این پروژه در ابتدا یك طرح آزمایشی بود ، برنامه اولیه ما به ده درصد مدارس محدود شد. پس از مجازی سازی بیماری عروق کرونا ویروس قلب و آموزش ، به 5 درصد از مدارس شامل انواع مدارس از جمله مدارس شهری ، روستایی ، دولتی ، غیردولتی ، دخترانه و پسرانه کاهش یافت. در پایان این اجرای عملی ، ما می توانیم نقاط قوت و ضعف پروژه را در همه ابعاد آن مرور کرده و ارزیابی درستی از امکان اجرای سراسری این برنامه داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم آموزش مهارت های خواندن و نوشتن در دوران ابتدایی ، گفت: “به کودکان ما در مدرسه خواندن و نوشتن آموزش داده می شود.” مهارت های خواندن و درک مطلب که منجر به صحبت بهتر و عزم راسخ می شود کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین ، با ادامه تکالیف مهارت محور ، هدف از آموزش مهارت نوشتن این است که دانش آموز بتواند نظرات ، عقاید و احساسات خود را به بهترین شکل ممکن بیان کند ، از سوابق تحصیلی خود گزارش دهد ، از کلمات و عبارات مناسب استفاده کند. پیشنهاد و نوشتن متون ادبی.

“آیا برگزاری کلاس ها عملا مانع اجرای این پروژه می شود؟” معاون آموزش ابتدایی مدیر آموزش ابتدایی در پاسخ به این س saidال گفت: در ابتدا اجرای بسته تحلیلی خواندنی مدرسه برای كلاسهای حضوری در نظر گرفته شده بود اما با توجه به اهمیت شیوع بیماری عروق كرونر قلب و نیاز مبرم به اجرای آن ، تصمیم بر این شد كه در زمان واقعی پیگیری شود. در پایان این پروژه ، برنامه های آموزش معلمان و معلمان ملی وجود دارد ، تا پایان پروژه ، معلمان ملی به عنوان معلم و دانش آموز ثبت نام می شوند و همه تعدادی از معلمان مجری طرح را پشتیبانی و مربی می كنند. ما امیدواریم که در آینده ، با حذف موانع نارسایی عروق کرونا ویروس قلب ، بتوانیم بسته انطباق را با تمام جزئیات آن بخوانیم. خراشیدن

خبر مرتبط:  استیصال تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت راننده‌های آنلاین/ تاکسی‌های اینترنتی قربانی بلاتکلیفی دستگاه‎های اجرایی در نحوه اعمال قانون

در مورد اجرای این بسته تحول در مدرسه تلویزیونی ، هاكیم جید گفت: این یكی از بهترین بسترها برای آموزش معلمان و یك شبكه آموزش برنامه ریزی استراتژیك است كه برای راهنمایی گام به گام در نظر گرفته شده است. البته در برنامه هایی که معلمان در تلویزیون ملی اجرا می کنند ، آنها به روش های انتقالی که می توانند بخوانند توجه می کنند و سعی می کنند مهارت های اساسی گوش دادن ، صحبت کردن ، نوشتن و خواندن را از طریق تمرین ها و وظایفی که پیشنهاد می کنند در نظر بگیرند. قرار دادن. تأکید ما در آداب و معاشرت آموزش سه مهارت مسئولیت پذیری ، عزم راسخ و ملایمت است و فکر می کنیم بهترین زمان برای یادگیری این مهارت ها در کودکی با ترکیب آنها با برنامه درسی برای اجرای آن است. مرحله هدف

وی ادامه داد: همه معلمان از طریق شبکه شاد و مدرسه تلویزیون به آموزش دسترسی دارند تا همه معلمان بتوانند از این بسته آموزشی استفاده کرده و آن را در کلاس های خود اجرا کنند. این آموزش ها از فردا در فضای مجازی بارگذاری می شود و در اختیار جامعه معلمان قرار می گیرد ، در حالی که کلاس های آموزشی مدرسان پروژه توسط معلمان برتر کشور راه اندازی می شود.

هاكیم جید در پاسخ به زمان لازم برای اجرای پروژه و چگونگی ارزیابی آن در مدارس اظهار داشت: با توجه به مطالب ارائه شده و برنامه ریزی های انجام شده ، زمان لازم برای دستیابی به اهداف پروژه 4 ماه است و تا اردیبهشت ادامه دارد. خروجی این پروژه بر اساس معیارهای پیش بینی شده در قالب ارزیابی های خروجی نیست و باید در رفتار و عملکرد دانش آموز قابل مشاهده باشد و در پایان پروژه کودک قادر خواهد بود سطح مهارت مطلوبی از چهار مهارت زبان را در ترکیب با مهارت های مبتنی بر سوابق تحصیلی خود داشته باشد. وقف زندگی کنید.

خبر مرتبط:  زمین، فردا یک ساعت خاموش می شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ هاكیم جید با اشاره به فواید واقعاً برگزاری كلاس های درس گفت: فضای مجازی دانش آموزان را قادر می سازد بدون داشتن وقت و فضای زیاد مهارت ها را تمرین كرده و برای معلمان خود بفرستند. این امر قبلاً به دلیل مرور زمان در کلاسهای حضور امکان پذیر نبود.

وی در پایان ضمن تشکر از تلاشهای ارزنده همه مربیان ، دانشگاهیان و مربیان پیش دبستانی ، از مدرسه تلویزیون بعنوان افتخار یاد کرد: همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و صدا و سیمای وزارت آموزش و پرورش آموزش مناسب و با کیفیت در جامعه هدف پایتخت آینده کشور نتایج نشان می دهد که با گذشت زمان و در سال تحصیلی جدید ، از نظر تنوع و خدمات ارائه شده ، کیفیت اجرا بالا است. وی یادآوری کرد که والدین به خوبی در برنامه دوره های پیش دبستانی به برنامه های مدرسه تلویزیون واکنش نشان می دهند.

انتهای پیام