آخرین وضعیت پرونده قضایی «مهشاد» و «ریحانه»

در آستانه چهلمین سالگرد “مهشاد کریمی” و “رهانه یاسینی” – روزنامه نگاران محیط زیست مجله سلامتی ایران و ایرنا – در حادثه واژگون شدن اتوبوس کشته شدند ، وکیل خانواده های این دو روزنامه نگار آخرین وضعیت امور را توضیح داد.

به گزارش مجله سلامتی ایران در دوم ژوئیه ، اتوبوس حامل روزنامه نگاران و عکاسان از روی تونل آباب در نزدیک دهانه اتوبوس عبور کرد و در پی آن مهشاد کریمی خبرنگار مجله سلامتی ایران و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا و 21 روزنامه نگار و عکاس دیگر مجروح شدند. بر اساس بیانیه پلیس که شش روز پس از این حادثه (29 تیر) منتشر شد ، “عدم توانایی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرعت زیاد در شیب ها و سهل انگاری و سهل انگاری هماهنگ کننده سفر” به این وسیله نقلیه و راننده کمک کرد. آشنایی با شرایط راه و جغرافیای منطقه بدون ذکر هماهنگی ذکر شده است. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز نظر کارشناسان قضایی را در مورد این حادثه در تاریخ 22 تیر اعلام کرد. به گفته وی ، “50 درصد عوامل مختلف و افسران مقصر هستند”.

چهل روز پس از این حادثه ، پرتو برهانپور – یکی از وکلای والدین – در مصاحبه با مجله سلامتی ایران ایالت ها: این پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای شهرستان نقده واقع شده است که به شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب منطقه 33 تهران ارسال شده است که برای وکالت قضایی والدین و روزنامه نگاران مجروح که به صورت رسمی معرفی شده اند محفوظ است. پزشکی. شکایات و گزارشات ارتوپدی در دادسرا ثبت و به اداره صندوق ارسال شد.

خبر مرتبط:  سفارت تهران در وین: ایران در خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار دارد

حامیان والدین به نتایج کارشناسان اخیر اشاره می کنند و می گویند: “نظر کمیسیون کارشناسان فنی پلیس راه آذربایجان غربی ، به ما گفته شده است ، مثلاً 50 نادرست است.” بر این اساس ، 50 درصد نگران ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه در پیچ ها و شیب ها توسط راننده اتوبوس و 50 درصد به دلیل بدشانسی و سهل انگاری هماهنگ کننده سفر به دلیل عدم وجود وسیله نقلیه مناسب و ناآشنایی راننده هستند. با شرایط

وی می افزاید: همچنین درخواست خودرو از سوی رئیس اداره محیط زیست شهر ارومیه وجود دارد که برخی از مسئولان از درخواست خودرو خودداری کرده اند.

بورانپور در پاسخ به پرسش مجله سلامتی ایران مبنی بر اینکه آیا نامه فعلی از کارخانه سیمان خودرو درخواست شده است یا خیر ، می گوید: «طبق گزارشی که به دست ما رسید ، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ارومیه خودرو را درخواست کرده است و در حال حاضر مورد دیگری نداریم. جزئیات مشکل. “

آنها به شباهت نظرات کارشناسی جدید با نظرات اعلام شده قبلی پلیس و قوه قضاییه اشاره می کنند: نظر کارشناسی اولیه داده شد و سپس به کمیسیون کارشناسان فنی پلیس راه آذربایجان غربی ارجاع داده شد تا علت این پرونده مشخص شود.

این وکیل می افزاید: در آخرین نظر ، به دلیل عدم استفاده راننده از ترمز ثانویه ، این مبلغ پرداخت شد. ترمز از نظر مکانیکی خوب بود اما از نظر انتقال داده کار نمی کرد ، بنابراین با وجود اینکه سیستم زنگ خطر روشن بود ، راننده از ترمز ثانویه استفاده نکرد و سیستم عقب نگهدارنده چهار خطا داشت.

خبر مرتبط:  هشدار پلیس درباره روش‌های هک و نفوذ به دوربین‌های مداربسته

او خطاها را شرح می دهد و می گوید: کد خطای 48 مربوط به خطایی در ارسال سیگنال از پدال ترمز به رایانه عقب مانده با 50 تکرار است که باعث غیرفعال شدن سیستم تاخیری می شود. سیگنال ، ABS و AW ، با تکرار عدم ارسال کد خطا 20 ، با تکرار برای عدم بازگشت پدال ترمز به نقطه صفر ، و تکرار برای حلقه کد خطا 41 با کمبود ولتاژ ورودی.

برهان پور در مورد آژانس های مورد بررسی می گوید: تاکنون از ماموران مرکز احیای دریاچه ارومیه و اداره محیط زیست منطقه آذربایجان غربی تحقیق و بازجویی به عمل آمده است. بر اساس آخرین اطلاعات ما ، راننده هنوز در بازداشت است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این والدین والدین در مورد زمان معرفی عاملان حادثه می گویند: زمان دقیق آن مشخص نیست ، اما روند پیگیری پرونده ادامه دارد و نظرات کارشناسی داده شده است.

برهان پور در مورد تأثیر تصویب دستورالعمل سفرهای مطبوعاتی در بررسی علل حوادث احتمالی در آینده می گوید: و اکنون پرونده به طور مداوم برای آزمایشات کارشناسی ارسال نمی شود.

به گزارش مجله سلامتی ایران ، پرونده روزنامه نگاران فوت شده در حال پیگیری است زیرا شناسایی ابعاد مختلف پرونده و معرفی و مجازات متخلفان نه تنها از رنج ها کاسته می شود بلکه تعداد تصادفات جاده ای را که سالانه بسیاری از هموطنان ما را می کشد ، کاهش می دهد.

انتهای پیام